Internet doorslaggevend bij aankoop eerste auto

1 februari 2006, 06:04

Traditionele massamedia speelt nog maar nauwelijks een rol van betekenis voor mensen die voor het eerst een auto kopen. Zij ori?nteren zich vooral op internet. 35 procent noemt het web als belangrijkste informatiebron, tegen 8 procent voor televisie en vier procent voor tijdschriften. Dit blijkt uit onderzoek van het Amerikaanse Polk Center for Automotive Studies (via: eBase).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    Dr.D

    Worden wij daarom doodgegooid met spotjes van Skoda???

    Waarin de Skoda rijder langer nadenkt en toch voor in de rij staat.

    Het kind is even weg…

    Maar loopt leter dapper mee de winkel uit met z`n eerste

    gestolen bezemsteel!!!


    1 februari 2006 om 23:08
    venturo

    Een beetje vreemd onderzoek. First Time Buyers kopen in de meeste gevallen geen nieuwe auto. In traditionele media is de tweedehandsmarkt op print na nauwelijks aanwezig in tegenstelling tot ‘nieuw’. Al in 2002 speelde internet een belangrijke rol in het beslissingsproces voor de aanschaf van een occasion. Destijds in Nederland al in 40% van alle gevallen. kijk naar het grote succes van autotrader, auto-online, autotrack en later CtC platform marktplaats.


    2 februari 2006 om 08:06
    Bernd Peeters

    Die site’s zijn inderdaad prima. Zag nu weer een nieuwe auto site, http://www.autooz.nl, dit gaat weer een stapje verder en is heel uitgebreid. Neem eens een kijkje zou ik zeggen.


    9 september 2009 om 08:16

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!