Internet-shoppers minder gehaast

Internet-shoppers minder gehaast

Amerikaanse online-shoppers bekijken bij hun bezoek steeds minder pagina’s, maar besteden wel meer tijd per pagina. Dat blijkt uit een analyse van het koopgedrag van 61 miljoen bezoekers van Amerikaanse webwinkels door DoubleClick.

DoubleClick vergeleek daarvoor bezoekgegevens van het derde kwartaal van 2003 met het tweede kwartaal van dat jaar. De tijd die wordt genomen om een pagina te bekijken steeg met bijna eenderde van 32,47 tot gemiddeld 43,39 seconden. Verder bleek dat online-kopers minder snel een aankoop op het net doen. Wel kopen zij voor een groter bedrag. Van alle bezoeken aan webshops werd slechts 4,8 procent met een koop afgesloten (was 7,3 pct). Het gemiddelde aankoopbedrag steeg van 116 naar 167 dollar, aldus DM News.

Bron:
Nieuwsbrief Incentive


Geplaatst in

Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Lijkt me interessant om zo'n onderzoek ook in Nederland te doen. misschien een idee voor thuiswinkel.org. Amerikaans koopgedrag is zeker niet gelijk aan het Nederlands koopgedrag, ben dus benieuwd of dit ook voor online geldt of dat hier juist wel overeenkomsten zijn.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.