Internet-shoppers minder gehaast

5 januari 2004, 09:58

Amerikaanse online-shoppers bekijken bij hun bezoek steeds minder pagina’s, maar besteden wel meer tijd per pagina. Dat blijkt uit een analyse van het koopgedrag van 61 miljoen bezoekers van Amerikaanse webwinkels door DoubleClick.

DoubleClick vergeleek daarvoor bezoekgegevens van het derde kwartaal van 2003 met het tweede kwartaal van dat jaar. De tijd die wordt genomen om een pagina te bekijken steeg met bijna eenderde van 32,47 tot gemiddeld 43,39 seconden. Verder bleek dat online-kopers minder snel een aankoop op het net doen. Wel kopen zij voor een groter bedrag. Van alle bezoeken aan webshops werd slechts 4,8 procent met een koop afgesloten (was 7,3 pct). Het gemiddelde aankoopbedrag steeg van 116 naar 167 dollar, aldus DM News.

Bron:

Nieuwsbrief Incentive

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    alexstil

    Lijkt me interessant om zo’n onderzoek ook in Nederland te doen. misschien een idee voor thuiswinkel.org. Amerikaans koopgedrag is zeker niet gelijk aan het Nederlands koopgedrag, ben dus benieuwd of dit ook voor online geldt of dat hier juist wel overeenkomsten zijn.


    5 januari 2004 om 10:32

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!