Internet speelde grotere rol dan gedacht in Amerikaanse presidentsverkiezing

Internet speelde grotere rol dan gedacht in Amerikaanse presidentsverkiezing

Naar schatting 75 miljoen Amerikanen maakten op de een of andere manier gebruik van internet in aanloop naar de Amerikaanse presidentsverkiezingen eind 2004. Zij zochten naar verkiezingsnieuws, wisselden politieke emails uit, deden een (financiele) bijdrage aan een van de campagnes of waren actief met weblogs. Dit komt overeen met 37% van de volwassen populatie en 61% van het totale aantal internetgebruikers in de VS. Dit blijkt uit een recent onderzoek van Pew Internet & American Life Project.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.