Internet vervangt andere informatiebronnen

17 december 2002, 12:17

De manier waarop banken en verzekeraars zich op internet presenteren heeft grote invloed op de keuze van consumenten bij het aanschaffen van verzekeringen en andere financi?le producten.

Daarnaast is internet een volwaardige vervanger voor andere informatiebronnen geworden. Dat blijkt uit onderzoek door InSites Consulting in opdracht van informatiesite over personal finance FX.nl. “Bijna de helft van de ondervraagden rekent een aanbieder keihard af op een website die niet aan de verwachtingen voldoet. Deze partij wordt namelijk niet langer meegenomen in het beslissingsproces. Meer dan eenderde van de internetgebruikers laat om deze reden zelfs haar huisbankier of vaste verzekeraar vallen”, zeg directeur van FX.nl Jean-Paul Venmans.

Referenties:

http://www.emerce.nl/

http://www.insites.be/

http://www.fx.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!