Internetverzekeraar Ineas sluit 2002 met verlies af

23 april 2003, 08:45

Internetverzekeraar Ineas heeft in 2002 een verlies van 1,2 miljoen euro geleden. Volgens directeur Niek Ligtelijn is het aantal polissen echter bijna verdrievoudigd.

Deze groei is met name geboekt in Duitsland en Frankrijk. Met aandelen van respectievelijk 45% en 40% in de portefeuille blijven deze landen voorlopig de belangrijkste afzetgebieden voor Ineas. Het aandeel van de Benelux in de totale portefeuille bedraagt momenteel 15%. `We hebben ongeveer 25.600 polissen lopen`, aldus Ligtelijn. `Vorig jaar waren dat er nog 10.000. Gezien de groei is het verlies van 1,2 miljoen euro conform de verwachting.` De omzetcijfers over 2002 zijn nog niet bekend. In 2001 kwam de bruto-omzet uit op 4,1 miljoen euro, waarvan 247.000 euro in Nederland. Het grootste deel van de polissen betreft autoverzekeringen. Met name in Frankrijk had Ineas te kampen met een hoge loss-ratio: deze bedroeg in 2002 111%. Dit werd volgens Ligtelijn wel weer gecompenseerd door goede resultaten in Duitsland, waar de loss-ratio slechts 67% bedroeg. `Vorig jaar hebben we de premies tweemaal bijgesteld.` In Nederland is voor een deel van de autoportefeuille een premieverhoging van 10 tot 15% doorgevoerd.

Bron:

Assurantie Magazine nr. 8, p. 39, 1/2 p.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!