Jongerenevents overspoeld door drankmerken

28 februari 2003, 05:49

De top-20 van de meest actieve sponsors in jongerenevenementen bestaat voor 40 procent uit drankmerken.

Dat blijkt uit een nieuwe editie van de halfjaarlijkse Response Evenementen Monitor. De eerste vijf plaatsen worden geheel door drankmerken gevuld. Hoogste nieuwe binnenkomer op drie is Bacardi (vorig jaar 36ste). Meest actieve sponsor is Coca-Cola met een sponsorship van 33 evenementen. Vorig jaar moest Coca-Cola Heineken nog voor laten gaan. Heineken staat nu op de tweede plaats, Grolsch op de vierde, Dommelsch op de twaalfde, Amstel op de 24ste en Bavaria op de 27ste. Bij de niet-alcoholische merken komen na Coca-Cola, Red Bull, Lipton Ice Tea, Pepsi Cola en AA Drink.

Bron:

http://www.adformatie.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!