Journalist blog versus readers blogs

3 december 2004, 09:00

De Franse krant Le Monde biedt sinds 1 december onder de naam Le Monde Blogs hun lezers de mogelijkheid een blog op te zetten. Ze publiceren een top10 van blogs samengesteld op basis van de input van lezers. Twee dagen na lancering staan 4 blogs van lezers reeds in de top 10. De rest van de blogs wordt door journalisten bijgehouden. Een fraaie manier van een krant om de bekende strijd nog eens extra onder de aandacht te brengen. Ideetje voor de Nederlandse markt?

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!