Journalist is onbetrouwbaar en oneerlijk

2 april 2005, 10:05

Journalisten bereiden zich niet goed voor, zijn onnauwkeurig, onbetrouwbaar, checken informatie vaker niet dan wel, plegen vaak geen wederhoor, zijn vaak niet terzake kundig en praten elkaar na. Dat zijn enkele resultaten (.doc) van een onderzoek dat het vakblad Communicatie hield onder 250 professionele woordvoerders. Jammer dat ze in het onderzoek de betrouwbaarheid van webloggers niet hebben meegenomen.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Druif

    Voorlichters hebben een ander doel met publiciteit dan journalisten, in dat opzicht is de uitkomst van dit onderzoek niet verrassend, maar ook niet erg relevant. Voorlichters willen het liefst een positief verhaal in de krant, journalisten zoeken naar relevantie. En dan blijft er van het PR verhaaltje vaak niet veel over.


    3 april 2005 om 04:19

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!