Kom naar de Marketingfacts-dag tijdens de Marketingdagen

13 april 2012, 13:03

Op 24 en 25 april a.s. vinden in de Jaarbeurs in Utrecht de Marketingdagen plaats. Marketingfacts verzorgt op dinsdag 24 april een eigen volledig dagprogramma, waarbij een aantal van onze bloggers en partners je een update geven van de trends en ontwikkelingen op verschillende onderwerpen binnen online marketing. Tijdens elke sessie krijgt je inzicht in het heden en de toekomst van het onderwerp met praktische tips en handvaten om mee aan de slag te gaan. Let op: de toeging is gratis en er is nog meer interessant te zien!

Dagprogramma

Update 20 april, 12:30: Het definitieve programma is bekend, zie hieronder voor de details!

10.15 – 11.00 Peter van der Schaar (Netwinst) – het inrichten van een concurrerende e-commerce keten

De concurrentie tussen online retailers is groot, langdurig succes vereist veel van de organisatie en inzet van het e-commerce team. Peter is gespecialiseerd in het opzetten en managen van e-commerce organisaties en heeft de afgelopen jaren gewerkt voor KPN Hi, Sanoma Uitgevers, SNS Bank en REAAL. Hij geeft in deze presentatie zijn visie over het opzetten en managen van e-commerce teams.

11.05 – 11.50 Sander Prinsen en Arne Galama (Storm MC) – Display advertising, wel of geen rocket science?

Door de vele veranderingen en technische ontwikkelingen in display advertising kan het soms overkomen als rocket science. Sander en Arne zullen je meenemen langs de velden van display advertising om meer inzicht te geven in de technieken en ontwikkelingen in de markt en wat dit voor marketeers betekent. Word een betere gesprekspartner over dit onderwerp.

11.55 – 12.40 Remi van Beekum (Storm MC) – Zoekmachinemarketing trends 2012

Zoekmachinemarketing vormt voor veel marketeers hét fundament onder hun online marketing. Remi van Beekum zal toelichten wat de huidige ontwikkelingen bij de zoekmachines zijn en wat het effect daarvan is op zowel SEO als SEA.

12.45 – 13.30 Lunch

13.35 – 14.20 Jordie van Rijn (eMailMonday) – Back to the Future Inbox: hoe uw email #winning wordt in 2012 and beyond

Jordie doet een boekje open en onthult de onwaarschijnlijke waarheid over email marketing in 2012 and beyond. Hij heet je welkom bij de 100% club aangevuld met tips voor het nieuwe email marketing en het echte leven. Warning: Deze presentatie is niet voor dummies of mensen met een zwak hart.

14.25 – 15.10 Naos Wilbrink (aFrogLeap) – Mobiele dilemma's

Een app, een mobiele site, een web app? Wat zijn de strategische consequenties van je mobiele keuze? En als je de strategie dan hebt, wat betekent dat voor de operatie? Dit zijn de onderwerpen die Naos begrijpelijk zal behandelen.

15.15 – 16.00 Martijn Kriens en Stephanie de Smale (Upstream) – Monitoring en webcare

Door de explosie in gebruik van sociale media wordt het steeds meer mogelijk om discussies te volgen. Digitale communicatie laat tenslotte allerlei digitale sporen na. Door het gericht luisteren naar deze digitale communicatie wordt het mogelijk problemen in de markt eerder te ontdekken, leads te genereren en in het algemeen kennis op te doen uit de markt. In de presentatie gaan we in op deze ontwikkeling en geven we de state of practice aan van het gebruik van monitoring en webcare in Nederland.

16.05 – 16.50 Jan Willem Alphenaar (jwalphenaar.nl) – De nieuwe rol van de marketeer

Door de komst van social media zijn praten opeens heel veel mensen met én namens jouw bedrijf. Jan Willem zal ingaan op de impact ervan op marketing en wat het betekent voor jou als marketeer.

Overig programma

Als je nog interesse hebt in andere onderwerpen (we kunnen het ons niet voorstellen, maar goed…) of op woensdag 25 april de Marketingdagen bezoeken: ook de rest van het programma en het festival is de moeite waard. En het mooie: het is nog gratis ook! Aanmelden doe je hierrrrr

Bram Koster
Senior consultant bij Evolve

Ik werk als consultant bij Evolve, een bureau dat is gespecialiseerd in het verbeteren van de interne communicatie en interne processen met behulp van interne sociale media. Was voorheen hoofdredacteur bij Marketingfacts en betrokken bij o.a. Online Tuesday en NIMA.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!