KPN wint Search Engine Marketing Award 2006
Tijdens het zoekmachine-marketingcongres vandaag bij Media Plaza in Utrecht is de jaarlijkse Search Engine Marketing Award uitgereikt aan KPN.com. Genomineerd voor deze award waren de volgende zoekmachine-marketing cases: Badkamermarkt.nl (Traffic4u), KPN.com (Bloosem media/Reddion) en Interhome (Toading ACA/JES).
“De jury, bestaande uit vijf zoekmachine-marketing experts, heeft gekeken naar originaliteit, creativiteit en effectiviteit”, aldus Paul Petermeijer, juryvoorzitter. Daarbij speelde mee dat KPN.com op alle gebieden voldeed aan de criteria die van tevoren waren vastgesteld door de vijfkoppige jury.
Verslagen, foto’s en presentaties zullen ongetwijfeld vandaag of morgen online komen. Ik heb in ieder geval Frank Janssen en Erik van Roekel zien schrijven in de zaal 😉
Update
Leden van Marketingfacts kunnen mijn presentatie hier downloaden.
Krijg net de cijfers door van de publieksprijs: 99 stemmen voor Badkamermarkt.nl (Traffic4u), 33 stemmen voor Interhome (Toading ACA/JES) en 13 stemmen voor KPN.com (Bloosem media/Reddion). Opmerkelijk verschil met de uitslag van de vakjury.
Persoonlijk vond ik alle 3 cases erg goed. Jammer dat de presentatie van Interhome niet helemaal uit de verf kwam; ik denk dat de tool die werd gepresenteerd erg waardevol is voor zoekmachine marketeers.
Waar en hoe kan ik lid worden?
@Marco,
Als ik probeer in te loggen krijg ik “Invalid page request.”
Accepteert je browser wel (sessie)cookies?
JA, nog nooit problemen ermee gehad.
Bloosem en KPN van harte gefeliciteerd met deze Award.
Uiteraard ben ik van mening dat hij nu in Groningen had moeten staan, maar ja, je kan niet elk jaar winnen ;-(
Complimenten ook naar MediaPlaza, ik heb nog nooit zo’n afgeladen zaal gezien. De presentaties waren ook erg goed en van een hoog niveau (zeker die van Marco).
Wat ik wel erg jammer vond was dat een aantal grote zoekmachine marketing bureau’s geen case hebben ingeleverd. Een gemiste kans naar mijn mening.
Het SEM congres was weer een leerzame dag. Opvallend hoeveel kennis er gedeeld wordt ondanks het gebrek aan tijd. Dank voor felicitaties, Gert Jan. Het was een eer om van T4U te winnen 😉 De afwezigheid dan wel inactieve deelname van diverse andere partijen zegt meer iets over henzelf en hun harde geroep over zogenaamd marktleiderschap. Bloosem staat voor kwaliteit, maar dat is inmiddels oud nieuws. Wij wensen ieder zichzelf respecterend SEM bureau veel succes bij de SEM Award in 2007!
gisteren ben ik aanwezig gewest op het congres. Erg interessante dag gehad, heb er zeker veel ideeën aan over gehouden.
Ik was wel verrast dat KPN de award won. Persoonlijk vond ik de case van Traffic4you veel sterker. De publiekstemming spreekt volgens mij voor zich!
@Marco:
Mooie presentatie!
Ik heb een vraag over de tabel op pagina 13 over online mediabudgetten: wie zijn in de rechterkolom: Goto (Toto?) en KLEM (KLM)?
Katja, dank voor het compliment!
Tabellen zijn overgenomen uit MarketingTribune, 10 januari 2006 (p.15) en afkomstig van Nielsen Media Research. Heb net even gekeken maar in MarketingTribune staan GOTO en KLEM genoemd. Het zou me echter niet verbazen als dit inderdaad TOTO en KLM zou moeten zijn.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!