Kracht reclameconcept gaat vaak verloren in uitvoering

Kracht reclameconcept gaat vaak verloren in uitvoering

Een goed idee hebben levert niet automatisch een succesvolle reclamecampagne op. Vaak gaat de essentie van een concept verloren wanneer het de diverse fasen van uitvoering doorloopt.

De meest voor de hand liggende oorzaak is dezelfde die er bij het kinderspelletje voor zorgt dat de boodschap die de eerste deelnemer ingefluisterd krijgt bij de laatste totaal anders aankomt. Ook kan de essentie van een reclameboodschap verdund raken.

Leslie Picot-Zane, oprichter van The Center for Emotional Marketing, biedt zeven tips tegen de gevaren van betekenisverlies:

1) Articuleer de precieze positioneringsstrategie aan het begin van de campagne.
2) Maak degene die met het idee voor de campagne kwam en de essentie dus het beste kent, tot “bewaker” van het idee.
3) Zie erop toe dat de integriteit van de boodschap gedurende het ontwikkelingsproces behouden blijft.
4) Moedig werknemers aan te erkennen waar ze de essentie uit het oog hebben verloren.
5) Laat de wensen van de consument tot uiting komen.
6) Zorg dat de reclamestrategie niet afwijkt van de positioneringsstrategie.
7) Bepaal welke werknemers het concept tot in detail in de vingers hebben.

Bron: Brandweek


Geplaatst in

Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • ik heb een klein vraag? kent u misschien nog een paar kleine reclameconcepten/slogans???(voor een telecommunicatiebedrijf) kunt u mij misschien ook vertellen waar ik aan moet denken.

    Met vriendelijke groet,

    Cindy Beimers

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.