Kranten binnen enkele jaren alleen nog maar online?

Kranten binnen enkele jaren alleen nog maar online?

The Future Of News: Latest Reader Study Shows News Publishers Caught Between TV And Internet

Volgens een recent onderzoek van Outsell zullen kranten binnen enkele jaren evolueren tot online media. Deze conclusie is gebaseerd op onderzoek onder uitgevers en lezers van kranten. Volgens het onderzoeksbureau bereiden uitgevers zich voor op een ‘publish once, distribute to many’ structuur. Hierbij wordt een onderwerp éénmaal aangemaakt, maar wordt op een voor de lezer specifieke manier gedistribueerd, bijvoorbeeld via print, online of mobile (via: Early Adaptors).

Op de site van Outsell zijn meer interessante onderzoeken te vinden waaronder een studie naar de nieuwsconsumptie van Amerikanen. Het rapport is na registratie op te vragen. Leden van Marketingfacts kunnen het rapport hier downloaden.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • vandaag het nieuws dat de oplage van NRC Next in één maand tijd is gestegen van 70.000 naar 125.000 exemplaren.

    geplaatst op
  • Kranten hebben een nieuws, entertainment en ontspanningsfunctie. Ik denk dat kranten evolueren tot publiekstijdschriften en een minder grote rol krijgen in de maatschappij. Desalniettemin zijn kranten een belangrijk ritueel in het leven van mensen. Dit duurt gewoon lang voordat dat om is. Minimaal een generatie. In de tussentijd wordt de krant natuurlijk wel steeds minder rendabel, dus ook al de uitgeverszijde gaat er nog e.e.a. veranderen. Maar van de 'evolutie binnen enkele jaren' is geen sprake. De komende tien jaar zou ik zeggen.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.