Kryptonite in de herhaling?

28 april 2005, 17:30

imageDe uitzending van Nova gisteren deed mij denken aan de inmiddels beroemde en beruchte Kryptonite-case.

In de reportage van Nova werd aangegeven dat via internet en de hakkenbar op de hoek een sleutel te bestellen is waarmee vrijwel iedere cilinder van het bijpassende merk open te maken is zonder sporen van braak. En… hoe duurder en beter het slot, hoe makkelijker het gaat.

Ik kreeg bijna het gevoel van een verlate 1 April-grap, de methode werd wel heel erg vaak getoond. Inmiddels heeft echter het politiekeurmerk Veilig Wonen op haar site een persbericht als reactie geplaatst, waarin wordt aangegeven dat deze methode niet het werk is van gelegenheidsinbrekers, maar van specialisten en dat de te nemen maatregelen met betrokken organisaties zullen worden besproken.

De marketeers van dure sloten konden weleens een paar lastige weken tegemoet gaan.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Kasper Katje

    Ik heb het inderdaad ook gezien en verbaas me er eerlijk gezegd over dat er niet meer ophef over is ontstaan want blijkbaar kan elke kruimeldief met 1 tik je huis binnen en kun je het vervolgens schudden wanneer je je hand ophoudt bij de verzekering; er is immers geen spoor van braak.

    Gat in de markt voor pitbull-verhuur?


    29 april 2005 om 11:03
    evroekel

    Of voor de alarminstallatiebranche. Maar inderdaad verbaas mij er ook over dat de gemiddelde Nederlander zich er nog niet druk om maakt. Dat ze inbreken is al erg genoeg, maar als de verzekering vervolgens vertikt uit te keren ben je dubbel de pineut.


    29 april 2005 om 15:53
    Tinus

    Zeg maar dag tegen het Politiekeurmerk Veilig Wonen!


    2 mei 2005 om 10:17

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!