Leesbundel voor een regenachtige lentedag: Marketingfacts Specials
Wat is er nou fijner dan op een regenachtige lentedag binnen zitten met goed leesvoer? Daar helpen we je graag bij. We hebben onze collectie Specials namelijk uitgebreid naar in totaal tien Specials. In een Marketingfacts Specials belichten we een specifiek onderwerp dat we verder uitwerken en analyseren met onze bloggers. Elk ebook is een bundeling van artikelen die samen de belangrijkste aspecten van elk thema beschrijven.
We hebben er tien voor je klaar staan om, helemaal gratis, te downloaden. Geen dank!
#10 – Conversational interfaces
De conversatie als interface, chatbots en zijn waar je klant is. In deze Special verkennen we het speelveld van chatbots en virtuele assistenten en duiken we in de consequenties voor search, klantcontact en het internet of things, het uitblijven van succes van de eerste generatie bots op Facebook en de rol van conversational interfaces in de sociale strategie van KLM.
#9 – Webcare & monitoring
Webcare is geëvolueerd van het beheren van ‘de klaagmuur’ op sociale media tot de oren en ogen van de organisatie. In deze Special kijken we naar de stand van zaken op het gebied van webcare en monitoring én naar de ontwikkelingen in de komende tijd. Dat doen we onder andere door middel van onderzoekenresultaten en gesprekken met specialisten van KLM, Lidl, Cendris/PostNL en Allsecur.
#8 – Contentmarketing
In deze Special lees je waarom je nooit genoeg content kunt maken, mooie cases, handige how-to’s en zes voorspellingen voor contentmarketing in 2017. In totaal krijg je 13 artikelen waarmee we je helpen zelf ook een stap te maken met de inzet van contentmarketing voor jouw merk of organisatie.
#7 – Influencer marketing
Influencers. Brand ambassadors. Brand evangelists. Hoe je ze ook noemt, de realiteit is dat merken de laatste jaren invloedrijke individuen inzetten om hun merkboodschap te verspreiden. Maar wat zijn die influencers eigenlijk meer dan traditionele media in een nieuw jasje? En hoe herken je influencers eigenlijk? 19 artikelen vertellen je alles over dit fenomeen.
#6 – Datamanagementplatformen
Datagedreven marketing doet bij veel marketeers de oren spitsen. De toenemende digitalisering van het klantcontact geeft meer inzicht in en controle over de journey die een klant maakt. Een 360-gradenklantbeeld, zoals dat in de marketeersmond ook wel heet. Datamanagementplatformen (DMP’s) beloven dat beeld te schetsen én bruikbaar te maken over alle kanalen. Deze special helpt je om te bepalen of een DMP ook jouw merk of organisatie verder kan helpen.
#5 – Mobile
Mobile is het speerpunt voor veel marketeers. Of het nou gaat om SEO, marktonderzoek of copywriting gaat: mobiel biedt uitdagingen en kansen. En je zult merken: veel adviezen zijn breder inzetbaar dan alleen mobiel. Ze gelden ook op desktop of in real life. Gewoon, omdat het belang van mobiel ervoor heeft gezorgd dat de verwachtingen van onze doelgroep zich snel hebben ontwikkeld – en dat zal zo blijven.
#4 – Customer Journey
Door de toename van het aantal digitale touchpoints wordt die journey meetbaarder en kunnen we deze proberen te verbeteren. Het lastige in dat proces is het vinden van de balans tussen het optimaliseren op pixelniveau enerzijds en het schaven aan de overall klantbeleving. Download daarom deze Special en haal eruit wat voor jou en de reis van jouw klanten relevant is.
#3 – Toekomst van Betalen
Veel marketeers zijn conversiegedreven. Zij bestuderen hoe mensen de contacten met hun merk ervaren, welke touchpoints er zijn en waar mensen afhaken in het proces om vervolgens op die punten in te grijpen en te optimaliseren. Kunnen we de conversie ook sturen door de introductie van nieuwe betaalmethoden?
#2 – Online Video
De consumptie van video groeit exponentieel. Merken onderkennen de kracht ervan, maar hebben soms moeite om de specifieke kenmerken van online te erkennen en gebruiken. In deze Marketingfacts Special lees je alles over de doelstellingen van videocampagnes, het bepalen van de juiste kpi’s om succes te meten en mooie voorbeelden van het gebruik van user-generated video’s, de nieuwe mogelijkheden van virtual reality en 360-gradenvideo en de rol van video in de customer journey.
#1 – Marketing Automation
Marketeers denken dat hun vak moeilijk te vangen is in enen en nullen. Het gaat immers om intuïtie en om het (onder)buikgevoel dat je ontwikkelt? Marketing automation is een nieuwe uitdaging voor alle marketeers. Eentje waarbij we zelf kiezen: laten we het over ons heen komen of zetten we het naar onze hand? Als je kiest voor dat laatste, biedt deze Special je genoeg handvatten om aan de slag te gaan.