Lemz introduceert Dirk, de Dove Coach

6 april 2004, 09:08

Vrouwen in de Dove reclameIn reclames voor Dove zijn modellen met maatje 34 voortaan taboe: Dove laat alleen nog echte vrouwen met echte lichamen en rondingen zien. De themacampagne die nu loopt wordt ondersteund door een interactieve Dove-campagne van Lemz. Om vrouwen daadwerkelijk te activeren om hun rondingen te vieren, is Dirk, Dove Coach in het leven geroepen.

Dirk spreekt bezoeksters van www.dovebeauty.nl persoonlijk aan en vertelt hen in interactieve filmpjes hoe je jezelf in al je schoonheid presenteert, zodat je net zo straalt als de vrouwen in de Dove reclame. Niet alleen op de foto, maar elke dag! Om daad bij woord te voegen, vraagt Dirk bezoeksters een foto van zichzelf in te sturen. Zo zal uiteindelijk een online fotogalerie van echte, trotse vrouwen tot stand komen, als krachtig statement naar de schoonheidsindustrie.

Mark Woerde, strategy director bij Lemz: ‘Wij gaan er vanuit dat niet iedere Nederlandse vrouw zou durven wat je in de Dove-commercial ziet. Dat komt omdat het schoonheidsideaal door de industrie wordt opgelegd. Dove maakt daar nu een vuist tegen. Dove is een experience-merk. Wat je in de commercial ziet moet je ook kunnen ervaren. Als merk moet je dan dingen kunnen doen, echt zijn en toegankelijk. Wij weten dat op moment dat je het merk tastbaar maakt er loyaliteit ontstaat waardoor verkoop significant toeneemt. Dit is omdat ervaringen harder aankomen dan vage filmpjes.?

Bron:

http://www.communicatienieuws.nl/

Zie verder:

http://www.lemz.net/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!