Je bekijkt een artikel van

Levende visitekaartjes #spon

6 september 2021, 12:53

Medewerkers zijn de visitekaartjes van een organisatie. Wat zij uitdragen, straalt af op jouw bedrijf. Vanuit hun unieke kennis en persoonlijkheid kunnen zij een geweldige bijdrage leveren op jouw marketing. 83% van de mensen laat zich beïnvloeden door familie en vrienden, terwijl slechts 33% een bedrijf vertrouwt op social media.

Als organisatie heb je dan ook liever dat een post wordt gedeeld door je medewerkers dan via de bedrijfspagina. Het bereik van 135 ambassadeurs is namelijk veel groter dan een bedrijfspagina met een miljoen volgers, likes of fans. En hetzelfde geldt natuurlijk voor bedrijven met een kleiner aantal medewerkers. Content dat gedeeld wordt door medewerkers heeft maar liefst 561% meer bereik dan wanneer het vanuit een bedrijfspagina gedeeld wordt. Organisaties met betrokken medewerkers doen het dan ook 202% beter dan bedrijven zonder. Maar nu is de vraag hoe krijg je je collega’s zo actief? Dat is waar je mee aan de slag gaat tijdens de NIMA Masterclass: Employee Advocacy.

Schrijf je snel in

NIMA is het Nederlands Instituut voor Marketing, een beroepsvereniging voor professionals in het marketingvak. We bieden marketeers de gelegenheid elkaar te ontmoeten en van elkaar te leren op verschillende niveaus: omdat ze in dezelfde specialisatie hebben, omdat ze in elkaars directe omgeving werken of omdat ze op een vergelijkbaar niveau functioneren. NIMA heeft een divers aanbod (bij-) scholing en opleiding via korte eigen marketingtrainingen en is bekend als het instituut waar je examen kunt afleggen op NIMA A-, B- of C-niveau. NIMA is aangesloten bij de European Marketing Confederation. Sluit je aan bij NIMA!

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!