LinkedIn succes voor B2B founders

Hoe wordt je als founder van een B2B bedrijf succesvol op LinkedIn? Pieter Res deelt zijn aanpak.

1 november 2023, 07:00 1289 x gelezen

Pieter Res helpt vanuit zijn bedrijf Director B2B founders bij het aantrekken van meer leads. In deze aflevering van de Inbound4Cast deelt hij zijn aanpak. Hoe helpt hij founders op LinkedIn en hoe pakt hij zijn eigen marketing aan?

In deze aflevering van de Inbound4Cast praat ik met Pieter Res. Pieter helpt founders van B2B bedrijven om succesvol te worden op LinkedIn.

Pieter geeft onder andere antwoord op de volgende vragen:

  • Hoe help je founders van B2B bedrijven met het activeren van hun netwerk?
  • Hoe bepaal je de contentstrategie voor een B2B klant op basis van hun doelgroep?
  • Hoe hergebruik je content zoals een podcast voor LinkedIn?
  • Hoe benader je de doelgroep van een B2B klant op LinkedIn?
  • Hoe bouw je een community op LinkedIn en haal je hier leads uit?
  • Wat zijn effectieve manieren om bestaande B2B klanten meer waarde te bieden?
  • Wat zijn goede LinkedIn posting principes en frequentie voor B2B?
  • Welke LinkedIn tools raad je B2B marketeers aan en waarvoor?
  • Hoe kunnen B2B marketeers AI inzetten voor contentcreatie?
  • Hoe kun je als B2B marketeer het beste met AI aan de slag gaan?
  • Hoe maak je content van bijvoorbeeld een podcast geschikt voor LinkedIn?
  • Hoe trigger je mensen om een LinkedIn post helemaal te lezen?
  • Wat is het belangrijkste element in een LinkedIn post voor B2B?
  • Hoe sluit je een LinkedIn post af?
  • Hoe volg je leads van een webinar op?
  • Wat is je belangrijkste tip voor B2B marketeers die met LinkedIn aan de slag willen?
  • Hoe krijg je de founder van een B2B bedrijf enthousiast voor LinkedIn?
  • Waar moet je op letten bij het gebruik van tools voor LinkedIn?

Je kunt deze aflevering ook luisteren op Spotify of YouTube.

Jerrel Arkes
B2B organic marketing consultant bij B2Brands

B2B marketing is veranderd. Lead generatie kent steeds meer uitdagingen. Kopers kiezen vaak al voordat de buyer journey is gestart. Wat betekent dat voor jouw aanpak? Ik help vanuit B2Brands kennisintensieve B2B bedrijven van strategie tot uitvoering met de creatie en distributie van impactvolle content. Daarmee transformeren we jouw bedrijf naar een sterk merk. Ik geloof daarbij in de kracht van organisch groeien (organic marketing). Sinds 2008 heb ik hier vele MKB en enterprise organisaties mee geholpen. Sinds 2024 doe ik dit vanuit B2Brands.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!