Iedere eerste vrijdag van de maand Live MSN TV

3 maart 2006, 10:17

Live MSN TV

Frank-ly heeft een persoonlijke uitnodiging gekregen voor MSN Live TV. Elke eerste vrijdag van de maand nieuws over succesvolle campagnes en interessante ontwikkelingen op het gebied van online advertising. Deze maand o.a. campagnes van o.a. Postbank, Volvo en Pickwick. Presentatie wordt gedaan door Jeroen Smit, die we nog kennen van het radioprogramma Mediazaken en Fusion 2005, en Fabienne de Vries.

Interessant concept en slim opgezette viral campagne van MSN!

Een paar screenshots:

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

15 Reacties

    Kjeld Kahn

    Kan ik ook uitgenodigd worden.. ben wel benieuwd hoe MSN in het conurerende format Flash een site neerzet met video..

    tenx..

    H5N1 zal ik er viral wel niet bij krijgen


    3 maart 2006 om 12:05
    ronald

    Ik hoorde afgelopen week van dit kansrijke initiatief. Fijn dat je er een artikel aan besteed.

    Marco, zou je mij een uitnodiging willen sturen? Thanx.

    Groet, Ronald


    3 maart 2006 om 13:02
    evroekel

    Mocht iemand nog een uitnodiging willen, stuur dan even een mailtje naar Erik AT Marketingfacts.nl. Marco is vandaag wat minder online.


    3 maart 2006 om 14:28
    steef

    een hele lap tekst zitten typen, zegt de site opeens dat ik mijn email adres had moeten invullen, dus moet weer alles opnieuw typen 🙁

    Dan maar in het kort:

    Raar dat een Microsoft die Mediacenters probeert te verkopen de video’s in flash doet. Een postzegelformaat video die ik met mijn muis in de hand moet bekijken. Nergens een RSS feed zodat ik deze video’s op mijn media center met mijn vertrouwde AB-tje op de bank kan bekijken.

    Het door marco genoemde pitchtalk doet dat beter: je download de video en bekijkt m later op de bank. Het is inderdaad een hele zit, maar die breng ik liever door op de bank dan een korte zit achter mijn PC.

    Als internet strateeg vind ik het raar dat ik met een mediacenter van microsoft niet naar de (commerciele) boodschappen van microsoft kan kijken, maar daar mijn (linux?/mac?) pc voor moet gebruiken.


    3 maart 2006 om 15:57
    Arash

    Vreemd dat http://www.livemsn.tv niet eigendom is van Miscrosoft.


    3 maart 2006 om 16:23
    media

    Goed punt Steef, MSN zou hier en daar nog wat zaken kunnen (moeten) verbeteren!

    Vreemd trouwens dat je als je email niet invult de tekst kwijt bent. Heb je dat altijd bij gebruik van forms of alleen op Marketingfacts?


    3 maart 2006 om 19:53
    punkey

    Mocht iemand van MSN hier toevallig meelezen, neem even contact met me op. Ik heb zo’n 30 interessante leads voor jullie via de virale actie (zie Frank-ly) maar ik heb niet zo’n trek om ze allemaal met de hand in te kloppen. Daar moet toch iets mee te doen zijn? 🙂

    Ben het na mijn initiele enthousiaste reactie wel eens met Kjeld en Steef. Vooral wat betreft de executie van de mail (staat een typefout in) en de wijze waarop de formulieren zijn gebouwd. Met name in de reactieschermen van de stellingen gaat nog een en ander mis

    Gebruik van Flash door MS? Ach, dat is niks nieuws hoor. Heb het al vaker gezien. En laten we eerlijk zijn, het is nu eenmaal beter te gebruiken dan Windows Media Player. Om maar eens een nieuwe discussie aan te zwengelen…

    Ik denk dat dit een soort rebelse actie van MSN Nederland is om gewoon wat te experimenteren. Een soort nederlandse Channel 9 maar dan zonder Scoble die met een camera rondrent. Maar gewoon wat spielerei, beetje pielen met de mogelijkheden. Misschien is dat not-done in online marketing tegenwoordig maar je kan er vaak een end mee komen…


    3 maart 2006 om 21:40
    Arash

    Er zitten op dit moment te veel onnodige fouten in live MSN TV

    @Frank

    Weet niet of iemand van 707 of MSN hier meekijkt. Maar voor de zekerheid neem contact op met

    Fien McColl

    fien AT 707bc.nl


    3 maart 2006 om 21:51
    Ronnie Overgoor

    Waar het denk ik omgaat is het feit dat er partijen met ‘online tv formats’ gaan komen. Of het nou flash, wm, of whatever is, is niet zo interessant, vind ik.

    Feit is dat tv en internet daadwerkelijk aan het integreren slaan. Vandaar ook dat ik mijn Talk NIET te lang vind. Wel als je ‘m overdag tussen word, msn, ppt, mail en marketinfacts wil proppen, maar daarvoor maak ik ‘m niet. Zondagochtend lui in je nest, dan kom ik graag in beeld, als alternatief voor Harry Mens :). Ook teveel interactie hoeft van mij niet, ook niet live. Gewoon twee camera’s, licht en nette postproductie.

    Neemt overigens niet weg, dat ik kijk naar verbeteringen op Pitch Talk.

    Interessanter is nog dat de eerste partijen geinteresseerd zijn in PT als format. Zij het onderwerp, de interviewer en de gasten, Pitch Talk het format (lokatie,videoprod, postprod, site, etc.).

    Overigens nog geen vragen binnengekregen voor de opnames as maandag. Hoor ze graag.


    4 maart 2006 om 09:49
    Justan

    Wil je mij ook uitnodigen ? Dank alvast !


    4 maart 2006 om 15:12
    ronald

    Ik heb zojuist livemsntv bekeken en vind het meer radio dan tv. Ok, ik moet ff wegdenken dat Jeroen ook het radioprogramma mediazaken presenteert, maar alleen geluid is voldoende om alles te begrijpen en te kunnen volgen. Een gemiste kans. Verder ben ik het oneens over de bewering dat PitchTalk anders zou moeten worden opgebouwd. Het is eveneens geen AV-toevoegende content en dus meer radio, maar gaat wel dieper op de materie in en is daarmee interessanter. Zeg maar een tijdsinvestering waard.

    Bij livemsntv worden redelijk oude koeien uit de sloot gehaald, weinig nieuws gemeld en is een beetje meer ’tv’ (het staat per slot van rekening in de titel) wenselijk.


    6 maart 2006 om 10:27
    Juriaan

    Beste Medelezers,

    Ik ben na al deze reacties erg benieuwd geworden naar wat het nu precies inhoud en hoe het opgezet is. Zou een van jullie mij kunnen uitnodigen? Alvast bedankt.


    6 maart 2006 om 13:42

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!