Toen bekend werd dat Internetbureau Lost Boys personeel moet laten gaan, ondernam branchegenoot MediaMonks uit Hilversum snel actie. MediaMonks ontwikkelde binnen een dag een wervingscampagne met als thema Lost Jobs. Op LostBoys huisstijl geinspireerde banners werden geplaatst op websites en weblogs gericht op de branche en stuurden bezoekers naar een landingspagina waar Verloren Jongens en andere werkzoekenden kunnen solliciteren bij MediaMonks.
Igor Milder van Lost Boys geeft in een reactie aan dat hij de wervingscampagne een slimme actie vindt, waar hij met gemengde gevoelens naar kijkt.
Milder ziet de actie als een mooie erkenning van de kwaliteit van de medewerkers van Lost Boys, maar acht de actie ook pijnlijk voor de medewerkers die het betreft. Milder hecht er ook aan te benadrukken dat er sprake is van acht gedwongen ontslagen voortvloeiend uit overcapaciteit en dat er negen medewerkers zijn waar gesprekken mee gaan worden gevoerd over hun werkzaamheden. Lost boys zal geen actie ondernemen tegen MediaMonks, volgens Milder heeft hij vertouwen in zelfregulatie in de branche.
Als wervingscampagne is de actie voor MediaMonks nu al een doorslaand succes. De eerste dag heeft de landingspagina 1500 unieke bezoekers mogen ontvangen. Er zijn 40 serieuze aanmeldingen van kandidaten binnengekomen en de eerste acht sollicitatiegesprekken staan gepland. Volgens Wesley ter Haar, Victor Knaap en Gin Roberscheuten, de directie van MediaMonks, komen de sollicitanten bij verschillende bedrijven vandaan, en dus niet uitsluitend uit Lost Boys gelederen. Naast de bezoeken en aanmeldingen op de site heeft MediaMonks veel positieve reacties gekregen van collegabedrijven en volgt binnenkort een gesprek met een Nederlandse Bank over een te ontwikkelen wervingscampagne.
Uit het MediaMonks persbericht:
“Natuurlijk is het vervelend voor die jongens dat het even tegenzit. Wij denken ze op deze manier het best te kunnen helpen. Hoe eerder een aantal mensen afvloeit, hoe beter het voor hen is. En creatief talent kan bij ons vandaag nog aan de slag. We zijn altijd op zoek naar een win-win situatie!” aldus Tactical Monk en mede-eigenaar Wesley ter Haar.”