Managers aan het Bloggen

18 november 2005, 16:44

Frank VolmerOp www.populairste.nl neemt Frank Volmer, commercieel directeur van De Telegraaf.nl de handschoen op en daagt je uit om een merkartikel te noemen wat meer verkocht wordt dan De Telegraaf. Een paar vragen aan Volmer:

Waarom ben je hier mee begonnen?

“Omdat ik zelf geen artikel kon verzinnen dat vaker wordt verkocht dan De Telegraaf”

Waarom doe je dit op deze manier?

“Ik vond een weblog een leuke manier om naar het antwoord op zoek te gaan. Het medium leent zich er goed voor.”

Ben je van plan meer discussies over actuele onderwerpen op deze manier te gaan voeren?

“Ik ben wel benieuwd naar het resultaat van deze discussie. Als dit werkt geeft mij dat zeker reden om dit vaker te doen.

In hoeverre ervaar je publieke 1op1 communicatie met ‘de markt’ als een kans?

Nou ja, discussies op internet blijken overal te werken. Kijk naar de opkomst van populaire weblogs. Wij doen daar op telegraaf.nl goed aan mee met interactieve siteonderdelen als Wat u Zegt. En Telegraaf.nl is eigenlijk de grootste nieuwsblog van Nederland met de vele reacties op nieuwsartikelen. Maar ook in de buitenwereld zie je dat sites als GeenStijl erg populair zijn. Ik denk dat dit middel naar onze adverteerders toe ook goed kan werken.

Wat is je volgende uitdaging?

“Wij hebben wel de ambitie om nog veel meer dingen en veel betere dingen met weblogs te gaan doen.”

En techniek? je staat niet bekend als iemand die erg handig is met computers, hoe ga je hier mee om?

“Huh? Je moest eens weten!”

Maarten Roelofs Manager Online Marketing & Sales Speurders.nl. Hiervoor ilse Media en Wanadoo. Van origine systeembeheerder (Unix, Cisco etc). Eerste activiteiten met internet in 1995, 'IPC', website ontwikkeling. Gelukkig voor het uiterlijk van het internet ben ik hier niet mee doorgegaan. Specifieke interessen zijn technologie en internet en de ROI van online marketing. Internet marketing is naar mijn mening de hoeksteen van elke marketingcampagne. Een campagne die zich niet op internet kan bewijzen moet ernstig heroverwogen worden. Kan zich ergeren aan uitspraken als 'alles wordt TV', het is namelijk net omgekeerd: 'alles wordt internet'

Categorie
Tags

7 Reacties

    media

    Leuk iniatief. Zou aardig zijn als Frank straks ook doorgaat met de weblog!


    18 november 2005 om 17:27
    Boogaarts-rekenmodule

    Ik ben benieuwd wat hij bedoeld met “we gaan nog veel meer en betere dingen doen met weblogs”??


    18 november 2005 om 17:47
    VicKuP

    Interessant log zeg….sinds zijn laatste log van 28 oktober staat er al…euh…euuh ….1 heel artikel op. Ik kan niet wachten tot de volgende. Als dat nog maar een maandje duurt zal het vast en zeker het wachten waard geweest zijn! Boel bs om niets…..


    19 november 2005 om 08:31
    Jacobien

    De site ligt opeens plat…

    (of ik heb een ipban na 2 comments…)


    19 november 2005 om 10:49
    Kasper Katje

    Ik heb niks gepost en zie m ook niet. Maar een site van mezelf is ook down dus er is volgens mij ergens iets gaande op technisch gebied.


    19 november 2005 om 10:52
    Christian Batist

    Nee hoor, vandaag ligt hij er nog steeds (of alweer) uit. Ben ook benieuwd naar het vervolg.


    20 november 2005 om 07:37
    media

    Hmmm, vreemd. Vrijdagavond werkte de website nog prima en had inmiddels iets van 12 reacties. Toch niet bang om te veel gratis jaarabonnementen weg te geven Frank? 😉


    20 november 2005 om 08:32

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!