Mannen vinden winkelen leuk, maar dan wel op hun manier

29 juli 2004, 04:39

Mannen vinden winkelen best leuk, maar dan wel op hun eigen manier. Dus niet eindeloos door winkels dwalen, maar een snelle selectie maken, kopen en dan meteen de winkel uit. Dit is de overtuiging van de Amerikaanse uitgever Conde Nast, die in maart 2004 de naar eigen zeggen eerste echte winkelgids voor mannen op de markt heeft gebracht.

Shopgedrag mannen en vrouwen :-)

De glossy uitgave met de titel Cargo heeft een oplage van 300.000 en is bedoeld voor de koopzieke man van tussen de 25 en 45 jaar. Cargo is nu al een succes: vanaf 2005 verschijnt het blad niet de geplande 6, maar 10 keer per jaar in Amerika. Willem-Albert Bol van Sanoma Men’s Magazines noemt het uitgeven van Cargo een slimme zet. Volgens hem is er in Amerika een markt voor en komt dit er ook in ons land aan. ‘Kijk op een zaterdag naar de Kalverstraat in Amsterdam: je ziet allemaal mannen winkelen, en heus niet allemaal samen met hun vrouw en met lood in de schoenen.’ Uit marktonderzoeken van Sanoma blijkt dat mannen veranderen en veel meer dan hun vaders en opa’s gericht zijn op shoppen. Bol wijst op de opkomst van de metroseksueel, die veel waarde hecht aan persoonlijke verzorging. Trendbox-onderzoek wijst uit dat 45% van de mannen grote waarde aan kleding hecht.

Bron:

Algemeen Dagblad

Via:

http://www.mkbnet.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Jami Mae

    REAL CUTE! Yes, it takes me over two hours in the store when I go to buy milk… because on my way to the store, I think of 25 other things that I need to buy for my family (snacks, drinks, lunch meat, beer, cigarettes, etc.) so that I don’t have to go back to the store the next day.


    28 augustus 2005 om 10:34

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!