Marketeers zijn niet goed met senioren

Marketeers zijn niet goed met senioren
, Saristos
@saristos

Marketeers spelen nog steeds te weinig in op de levensstijl en verwachtingen van senioren. Dat blijkt uit de derde Mature Market Monitor van Motivaction en AgeWise, een onderzoek dat zich richt op het koopgedrag van verschillende generaties senioren.

Senioren wilen niet geassocieerd worden met zorg en hulpbehoevendheid. Ouder worden negeren ze zo lang mogelijk, ze proberen zo lang mogelijk hun gevoel van vitaliteit vast te houden. Ze laten zich wel graag aanspreken op keuzevrijheid en gemak. Vooral de komende generatie, de babyboomers, zoekt voorzieningen op maat.

Marketeers spelen daar nog nauwelijks op in. De bestaande gemaks- en zorgdiensten sluiten niet goed genoeg aan bij individuele wensen en behoeften. Domotica, boodschappendiensten en maaltijdenservice zijn voorzieningen die de zelfredzaamheid zo lang mogelijk zouden moeten helpen verlengen. Maar de doelgroep ziet de relevantie er nauwelijks van in. ?Ze denken dat je senioren van alles kunt maken?, zegt een 62-jarige respondent. ?Maar we hebben een beroep gehad en hebben levenservaring. We zijn niet onmondig, maar kritisch. Ik ben oma niet.?


Geplaatst in

Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.