Marketingbudget verschuift naar below-the-line
Uit onderzoek van Winterberry Group (pdf) (in opdracht van V12 Group) blijkt dat in de VS de uitgaven voor above-the-line (ATL) marketing sinds 2003 met 5,5% per jaar zijn gestegen. Voor below-the-line (BTL) marketing zijn de uitgaven met 7,8% per jaar gestegen. De totale bestedingstoename ligt op 6,9% per jaar. Het onderzoeksrapport spreekt van een significante verschuiving van budgetten van above-the-line (branding) naar below-the-line (direct response) (via: ClickZ).
Hey,
TIjd voor een defintie ‘inversion’.
Best raar, dat die jongens [strong]on[/strong]-line communicatie als below-the-line bestempelen 😉
Ik geloof ook meer in een verticale splitsing, ‘left from the line’ en v.v.
Archaïsch concept.
Ik zie die lijn meer als een golf in diverse kleuren op de Z-as. NOT.
Het idee van above en below de line is zoiets als zwart wit tv op je Ipod.
Al met al verwonderlijk dat beide toenemen. 7,8% versus 5,5% toename.
Ik dacht dat de ATL bestedingen afnamen. Vergelijk het bijvoorbeeld eens met de DM Barometer.
“Ten opzichte van een jaar geleden verwachten marketeers 44 procent méér van het marketingbudget te gaan besteden aan directe kanalen. “
weliswaar ander land en andere periode… maar toch
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!