Markt ‘zelflerende’ software groeit

29 augustus 2003, 15:09

Onderzoek na onderzoek wijst uit dat menig crm-project strandt of weinig tot niets oplevert. Analytische software kan wel eens de reddende engel zijn.

Volgens IDC zal de markt voor analytische software de komende jaren dan ook flink groeien. De marktvorser denkt dat deze markt in 2007 wereldwijd de 4,8 miljard dollar overstijgt.

Volgens Bob Blumstein, analist bij IDC, omarmen steeds meer bedrijven deze zelflerende software om ‘de effectiviteit van crm te verbeteren’.

“Hiermee krijgen zij een concurrerend voordeel op bedrijven die de traditionele ineffici?nties nog steeds tolereren”, aldus Blumstein.

Analytische software, een vorm van business intelligence (bi), kan data interpreteren en gegevens uit verschillende databases aan elkaar koppelen.

Volgens IDC zal de markt analytische crm-software de komende jaren het snelst groeien. De onderzoekers schat zo’n 13 procent per jaar. Voor financi?le software bi-mogelijkheden denkt IDC aan iets meer dan 10 procent per jaar.

Bron:

http://www.infoworld.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!