MEC in 10 minuten: Hans Geels (CliniClowns): We moeten echt weer beter ons best doen

4 april 2012, 10:00

Hans Geels is directeur van CliniClowns. In zo'n 11 jaar wist hij met de organisatie het budget van de organisatie te vergroten van 1 tot 14 miljoen euro, waarmee nu per jaar 100.000 zieke kinderen worden bereikt. CliniClowns was jarenlang de onbetwiste leider van de merkenrankings voor charitatieve instellingen. Die strijd lijken ze nu verloren te hebben. Partijen als Kika doen het beter. Een campagne waarin misschien wel scherper dan ooit wordt duidelijk gemaakt waar CliniClowns voor staat, moet in ieder geval de top-of-mind positie verbeteren.

Daarnaast innoveert CliniClowns sterk, waarbij concepten die in andere landen succesvol zijn, nu ook in Nederland worden toegepast. Door integratie van CliniClowns met de specialisten in het ziekenhuis (onderdeel van het medische team), kan het effect van CliniClowns nog beter. Geels kondigt ook zijn boek aan: Marketing van Idealen. Hij stelt dat voor het realiseren van idealen, excellentie in marketing pure noodzaak is. Daarmee gaat hij ook de strijd aan met de vaak negatieve houding ten opzichte van marketing bij charitatieve instellingen.

Joris van Zoelen
Co-Founder, Managing Partner, Identiteitsstrateeg bij Synergie | identiteits- en merkstrategie

Co-founder van Synergie in 1995. Synergie is een strategisch adviesbureau dat organisaties helpt een merk te worden en blijven. Wij ontwikkelen marktstrategieën vanuit organisatie en ondersteunen bij het doorleven. Identiteit is altijd ons uitgangspunt omdat organisaties met gedeelde ambities hun categorie verslaan. Het bureau maakt onderdeel uit van Central Park - Group for Growth. Joris is mede-oprichter van Central Park, waarvan ook Mantion - bureau voor ondernemingsstrategie en -cultuur, Brand Republic (reclamebureau in Utrecht en Alkmaar) en Pure Activatie onderdeel zijn. In zijn vrije tijd is hij actief met De Nederlandse Wijnwinkel: de eerste online winkel met alleen Nederlandse wijnen. Voormalig voorzitter van Pragma en Nima Communicatie. Voorzitter van het MEC, voorzitter van Creative Connection en juryvoorzitter van CCB. Spreker en publicist, onder andere voor MEC in 10 Minuten op MarketingFacts en MarketingTribune.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!