MEC in 10 minuten: Hans Geels (CliniClowns): We moeten echt weer beter ons best doen
Hans Geels is directeur van CliniClowns. In zo'n 11 jaar wist hij met de organisatie het budget van de organisatie te vergroten van 1 tot 14 miljoen euro, waarmee nu per jaar 100.000 zieke kinderen worden bereikt. CliniClowns was jarenlang de onbetwiste leider van de merkenrankings voor charitatieve instellingen. Die strijd lijken ze nu verloren te hebben. Partijen als Kika doen het beter. Een campagne waarin misschien wel scherper dan ooit wordt duidelijk gemaakt waar CliniClowns voor staat, moet in ieder geval de top-of-mind positie verbeteren.
Daarnaast innoveert CliniClowns sterk, waarbij concepten die in andere landen succesvol zijn, nu ook in Nederland worden toegepast. Door integratie van CliniClowns met de specialisten in het ziekenhuis (onderdeel van het medische team), kan het effect van CliniClowns nog beter. Geels kondigt ook zijn boek aan: Marketing van Idealen. Hij stelt dat voor het realiseren van idealen, excellentie in marketing pure noodzaak is. Daarmee gaat hij ook de strijd aan met de vaak negatieve houding ten opzichte van marketing bij charitatieve instellingen.