Media Plaza lanceert nieuwe internet portal

10 april 2003, 11:30

De nieuwe portal van ICT-marktplaats Media Plaza geeft vanaf vandaag toegang tot de snelgroeiende kennisbank van het centrum. Hierin vindt de zakelijke bezoeker informatie over innovatie en ICT in bedrijf of organisatie, plus bijbehorend dagelijks nieuws en achtergrondinformatie.

De portal is door Media Plaza zelf ontwikkeld. Hij biedt ook via de agenda informatie over de rond 2500 bijeenkomsten die jaarlijks bij Media Plaza plaatsvinden. Bovendien zijn hier de reeds gegeven presentaties, steeds gericht op groei van organisaties en besparing van kosten, te bekijken. Ook de portal staat in het teken van het gebruik van ICT louter als middel.

Met de nieuwe portal doet Media Plaza een aanzienlijke investering. Directeur Wim Bens zegt daarover: “De nieuwe portal is ook te omschrijven als de virtuele ICT-marktplaats van Nederland. Het heeft een heleboel moeite gekost, maar we zijn er ontzettend blij mee. De noodzaak was groot, omdat we met name in 2002 een grote stijging van het bezoek van bijna 50% hebben meegemaakt en dus steeds meer informatie binnenkrijgen en weer willen doorgeven. Daar was een nieuwe structuur voor nodig.”

De portal is gekoppeld aan de tweewekelijkse nieuwsbrief van Media Plaza. Deze attendeert de ontvanger op onder meer nieuwe informatie op de portal en biedt een agenda van deze bijeenkomsten, die gelinkt zijn aan de portal waar de detailinfo staat.

Inschrijven voor de seminars en andere bijeenkomsten kan ook via de portal. Media Plaza heeft tot nu in de zes jaar van haar bestaan bijna 200.000 directeuren en managers ontvangen, naast de bijna 400.000 virtuele bezoekers die jaarlijks naar de site komen. De bezoekers van Media Plaza-bijeenkomsten krijgen speciale toegang tot het premium-deel van de portal.

Met de komst van de portal gebruikt Media Plaza de term ‘ICT-Marktplaats’ om te onderstrepen dat hier informatie binnenkomt, verzameld wordt, bruikbaar wordt gemaakt en wordt verrijkt om vervolgens weer op weg te gaan naar de Nederlandse manager.

Elke bezoeker kan de portal overigens naar eigen behoefte personaliseren. Voor bepaalde categorie?n zoals de pers bestaan er nu speciale faciliteiten, onder het trefwoord ‘Pers’. Zo wordt het archief is uitgebreid met de 20 jaarlijkse nieuwsbrieven en ongeveer 50 jaarlijkse persberichten van Media Plaza. Daarnaast is hier ook te vinden wat er over Media Plaza in de pers verschijnt.

Bron:

http://www.persberichten.com/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!