Mediabureau Carat zet klanten aan het webloggen
Mediabureau Carat gaat klanten als Tivo en Pfizer leren hoe ook zij weblogs kunnen inzetten als marketingtool. Doel: leren communiceren met klanten. Daarvoor krijgen ze eerst les over hoe de ‘blogosphere’ in elkaar zit aldus Mediapost (via: Emerce).
Met name de naam Pfizer in dit rijtje is opvallend. Niet alleen vanwege haar omvang maar vooral ook omdat het een farmaceutisch bedrijf beftreft. Zoals bekend hebben farmaceutische bedrijven in toe-nemende mate te maken met beperkingen op reclamemogelijkheden. Het inzetten van weblogs zou wel eens de oplossing kunnen zijn om toch de doelgroep (patienten, huisartsen en specialisten) te bereiken. Alhoewel voor hen ook online beperkingen gelden.
de oplossing voor farmaceuten is mijns inziens narrow casting. wel grappig dat juist een mediabureau zo’n initatief neemt.
Narrowcasting waar? In de wachtkamers van huisartsen en ziekenhuizen? Ook daar gelden toch de regels voor reclame voor geneesmiddelen?
Jan?
Ook weblogs zullen te maken krijgen met de SCG indien zij merkgericht en categorie of probleem gericht gaan operenen. De wachtkamer is publiek domein maar de adverteerder kan categorisch informeren. Kalknagels is een aardig voorbeeld. Apothekers en drogisten bepalen zelf wat er op beeldscherm komt als het gaat om OTC zelfs commercials toe staan. Narrow casting dus….
Ik bedoel : “indien zij merkgericht en NIET categorie of probleem gericht”
Whow, ik zie de targetingmogelijkheden al helemaal voor me wanneer je het vertoonde narrowcasting materiaal koppelt aan de klantendatase. Dus aan je ‘lopende kwaaltjes en algehele ziekte beeld’ want de dokter weet immers wie er in de wachtkamer zit en wanneer.
Of je kunt met je nare hoest alleen op de woensdagmiddag een afspraak maken omdat dan longen- en luchtwegenmiddag is.
Kasper, misschien niet helemaal jouw ‘ thing’ dit narrow casten? 🙂
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!