Mediaconsumptie van de Nederlandse internetgebruiker

19 oktober 2003, 14:57

WebAds heeft samen met onderzoeksbureau MetrixLab recentelijk een studie verricht naar het mediagebruik bij 10.305 Nederlandse surfers. Daaruit blijkt dat de Nederlandse internetgebruiker gemiddeld 5,5 uren per week surft. Mannen surfen gemiddeld 1,5 keer meer dan vrouwen.

Vreemd dat ik dit bij onze zuiderburen moet lezen en dat zowel WebAds als Metrixlab niets hierover berichten op hun eigen website!?

De Nederlandse surfer spendeert meer tijd op internet dan aan het beluisteren van de radio of het lezen van kranten en tijdschriften. Alleen de TV mag op meer aandacht rekenen. Bij de vrouwen krijgt de radio precies evenveel aandacht als het net. Internet is in totaal goed voor net geen kwart van de totale mediaconsumptie bij de Nederlandse internetgebruiker. Internetgebruikers surfen vooral thuis (79%); 16% van de bezoeken aan het net gebeuren op het werk. WebAds merkt terecht op dat internet zowat het enige medium is dat gebruikt wordt tijdens het werk.

http://www.digimedia.be/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!