Microsoft patenteert het object ‘e-mailadres’

19 mei 2005, 15:28

Microsoft heeft eergisteren het gebruik van e-mailadressen als objecten die je kunt tonen, aanklikken, bewaren, opslaan, etc. gepatenteerd.

Carl Mangold
Video Advertising & Content Producer bij Carl Mangold

Carl Mangold produceert video advertising en -content voor online marketing, van concept tot en met oplevering. Én realiseert en optimaliseert het bereik ervan, op basis van in overleg gedefinieerde KPI's. “People around the world are now watching 1.000.000.000 hours of Youtube’s incredible content every single day!” (Cristos Goodrow, Youtube) “We move towards a world where video is at the heart of all our services” (Mark Zuckerberg, 27 juli 2016) “Video is where all of media is headed right now. There is no more valuable piece of property or entity then video in the world of media at all.” (Casey Neistat, 6 sept. 2016)

Categorie
Tags

5 Reacties

    Bas van Eijk

    Voor zover ik weet mag je toch alleen zaken patenteren welke nog niet in gebruik zijn? Maar goed, nog maar eens een goed voorbeeld waarom software patenten in Europa niet moeten worden ingevoerd!


    19 mei 2005 om 16:58
    Boudewijn Janssen

    Het lijkt me meer dat ze dit doen ter bescherming van zichzelf. Stel dat een ander bedrijf dit soort patenten in hun bezit krijgen, wie zullen ze dan als eerste aanklagen voor schending ervan? juist ja… Microsoft!


    19 mei 2005 om 18:57
    C. vd Berge

    kan iemand mij kort uitleggen WAT er nu precies gepantenteerd is?

    (technieken, gebruiken) en de gevolgen hiervan?


    20 mei 2005 om 03:57
    Arnout Veenman

    Het patent houdt in dat een e-mailadres als een object kan worden behandeld. Dus niet als een tekenreeks, maar als een opzichzelf staande entiteit, dat in processen (zoals beschreven in het patent) kan worden gebruikt.

    Dit patent is complete onzin.


    20 mei 2005 om 05:54
    Kasper Katje

    Het KAN uit zelbescherming zijn maar het KAN even goed tegen alles en iedereen met bestanden met e-mailadressen gebruikt worden. Slechte ontwikkeling dus.


    20 mei 2005 om 15:27

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!