Mini-blog post als advertentie op Blogad

24 februari 2005, 05:30

Murakami Haruki adverteert via het Blogad netwerk op een vernieuwende manier. Naast de gebruikelijke directe link naar de site, zijn in de advertentie ook commentaren opgenomen van anderen over het boek (met een directe link naar die weblog als een soort mini-blog post). Het quoten van anderen voor de promotie van bijvoorbeeld een boek is niet nieuw, maar het linken naar een weblog via een Blogad wel.

Adrants: “Quite ingeniously, Knopf [de uitgever] has bought their way into the word of mouth space and is, smartly, using the words of others, rather than its own, to promote the book. This approach works well on weblogs as linking to other sources is common practice.”

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!