Mirabeau aan de slag voor KLM

27 april 2006, 08:22

KLM heeft Mirabeau uit Amsterdam de opdracht gegeven voor het ontwerp en de ontwikkeling van strategische online activiteiten. De eerste opdracht betreft het ontwerp van nieuwe zoek en boekmogelijkheden voor de websites van KLM.

Gezien het belang van online verkoop van vliegtickets zoekt KLM nadrukkelijk naar onconventionele toepassingen die het aanbod makkelijker en beter toegankelijk maken voor de doelgroepen. Voor dergelijke oplossingen is een intensieve samenwerking tussen creatieven en technici vereist om een brug te slaan tussen de complexe back-end systemen en een gebruikersvriendelijke en goed doordachte user interface. Mirabeau heeft als full-service organisatie alle specialisten in huis om de vraag van KLM te beantwoorden.

KLM en Mirabeau beschouwen het project als een belangrijk experiment waarbij de resultaten ook nauwkeurig gemeten zullen worden door de nieuwe toepassingen te lanceren voor het publiek. Indien de resultaten overeenstemmen met de verwachting zal de nieuwe functionaliteit breder ingezet worden in de online strategie van KLM.

Mirabeau is uiteraard zeer verheugd met de nieuwe opdrachtgever. De opdracht sluit exact aan op de positionering van Mirabeau; complexe systemen toegankelijk maken middels gebruikersvriendelijke, herkenbare en aantrekkelijke user interfaces. Mirabeau heeft met websites als bijvoorbeeld funda.nl al eerder bewezen te kunnen voorzien in zeer gebruikersvriendelijke websites waarin zoeken een belangrijke component vormt. Ook bij KLM geldt, net als bij funda, dat het high-volume principe (een zeer uitgebreid aanbod en zeer hoge bezoekersaantallen) een bepalend element is naast het grafische ontwerp van de interface.

KLM en Mirabeau hebben ongeveer een half jaar uitgetrokken om de nieuwe mogelijkheden te onderzoeken, te ontwerpen en te realiseren, de werkzaamheden zijn reeds aangevangen.

Paul van Veenendaal
Digital Marketeer bij NPB Media

All-round marketing professional met 20 jaar werkervaring bij o.a. NPB Media, Iris Amsterdam, Starcom, Ogilvy, GroupM, Onetomarket. Volg mij op http://www.twitter.com/yizmo

Categorie
Tags

9 Reacties

    Luc Franken

    Vreemd aangezien de website net een tijdje geleden vernieuwd is. Iemand enig idee in die strategie?


    27 april 2006 om 10:04
    Diederik

    Mooie klus voor Mirabeau! En innovatieve insteek van KLM, goed om te lezen. Ben benieuwd wat ze er van maken, want volgens mij is KLM nog steeds vrij ambtelijk.


    27 april 2006 om 10:12
    punkey

    grappig…Backbase zit “as we speak” te presenteren wat ze voor KLM hebben gedaan…Ik zit nu in die presentatie.


    27 april 2006 om 11:43
    Eduard

    Mirabeau heeft als full-service organisatie alle specialisten in huis om de vraag van KLM te beantwoorden

    Gaan we nu al sluikreclame maken op Marketingfacts?


    27 april 2006 om 13:48
    Waldo Smeets

    Ach, ik denk dat er wel meer zijn die zouden kunnen presenteren over wat ze “voor KLM gedaan hebben”. 😉


    27 april 2006 om 14:37
    Roy Scheerder

    De relatie met Mirabeau en KLM is allerminst opmerkelijk als je bedenkt dat de positionering van Lost Boys en Mirabeau van elkaar verschillen. Bij KLM wordt E-commerce op een dergelijk grote schaal toegepast dat er voldoende ruimte is voor meerdere partijen.


    27 april 2006 om 17:33
    media

    Was er deze week ook niet een pitch van KLM voor hun zoekmachinemarketingprogramma?

    Oftewel, het lijkt er op dat KLM flink bezig is de samenwerking met haar bestaande bureaus flink onder de loep te nemen. Reden? Tegenvallende resultaten? Herpositionering? Meer focus op resultaat?

    Interessante ontwikkeling!


    27 april 2006 om 17:39
    Diederik

    nieuwe marketingdirecteur?


    27 april 2006 om 17:42
    Maarten

    Als mirabeau de site van KLM net zo ‘snel’ maakt als funda dan is er over een half jaar een nieuwe pitch!

    KLM en Mirabeau hebben ongeveer een half jaar uitgetrokken om de nieuwe mogelijkheden te onderzoeken, te ontwerpen en te realiseren, de werkzaamheden zijn reeds aangevangen. ‘


    27 april 2006 om 19:15

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!