Mond-tot-mond reclame is belangrijkste aanleiding om van merk te veranderen

Mond-tot-mond reclame is belangrijkste aanleiding om van merk te veranderen

Eenderde van de Amerikaanse supermarktklanten zegt door vrienden en kennissen overgehaald te kunnen worden een ander merk te proberen. Daarmee is mond-tot-mond reclame de belangrijkste factor die de consument verleidt van merk te veranderen. Op de tweede plaats komen gratis monsters, die door een vijfde van de ondervraagden worden genoemd.

Vaak is er echter niet een specifieke reden voor merktrouw. Gevraagd naar de voornaamste reden om het eigen favoriete merk te blijven kopen, gaf 23% bekendheid en vertrouwdheid met het merk op. Zo`n 15% zei een bepaald merk te kopen omdat de ouders het vroeger thuis al gebruikten. Ruim een kwart gaf de kwaliteit van het merk als reden en 11% de lage prijs.

Bron:
Adweek


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.