Nederlandse weblogs gaan op commerciele toer

31 mei 2005, 03:52

Nederlandse weblogs gaan op commerciele toerVan de grote weblogs zoals Flabber, Geenstijl, Jaggle en Retecool weten we al geruime tijd dat ze niet vies zijn van een paar reclamecenten. Ook de marketingjongens van Dutchcowboys zijn recentelijk gezwicht voor het aanbod van een grote uitgever en voor businessbloggers als Frackers, Janssen, Boogert en Bosma was het een kwestie van tijd alvorens ze zouden zwichten voor het grote geld.

Nu blijkt echter dat ook Sargasso op de commerciele toer gaat. Het moet niet veel gekker worden 😉

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

14 Reacties

    media

    Henk, ik vind het prima wat er allemaal gebeurt. Het zat er natuurlijk al heel lang aan te komen en het is leuk om te zien welke samenwerkingsverbanden en commerciele stappen er nu worden ondernomen door webloggend Nederland.


    31 mei 2005 om 04:19
    Henk

    Marco, daar sluit ik me helemaal bij aan. Het kleine kindje leert lopen en wordt langzaam volwassen 😉


    31 mei 2005 om 04:32
    Robert Gaal

    Volgens mij is het mijn taak als miniblogger om gelijk in jaloerse toon m’n afkeer te tonen, maar ik zie dit eigenlijk alleen maar positief in. Ben benieuwd hoe dit zich verder ontwikkeld.

    Heeft Webwereld/IDG geen interesse in MF toevallig? 😉


    31 mei 2005 om 05:27
    theo van vugt

    Wanneer volg jij marco? Of ben je al begonnen…


    31 mei 2005 om 05:59
    Meisje

    Nou drankenland kom maar op!! (de reclame moet wel gerelateerd zijn natuurlijk, de coole famous grouse vogel mag mn log (tegen betaling) best sieren 🙂

    Zal eens wat balletjes hier en daar opgooien.


    31 mei 2005 om 06:43
    Bas van Eijk

    Wat is “de commerciele tour”? Als je daarmee bedoelt dat ze wat ruimte vergeven aan AdSense van Google of één of andere publisher dan vind ik dat nog niet meteen een “commercieel model” en/of je ziel verkopen aan de commercie.

    Pas wanneer je de inhoud gaat aanpassen aan bedrijven / produkten en/of diensten, dan ben je slecht en afhankelijk bezig. Tot die tijd: Als de mensen hiermee hun onkosten terug kunnen verdienen en met de technische staf een keer uit eten kunnen: Who matters!


    31 mei 2005 om 07:06
    Bas van Eijk

    p.s. Ah, je mist frankwatching.com nog in het rijtje. Ook Frank wil graag in die nieuwe BWM 7 serie gaan rijden en heeft zijn ziel verkocht aan het “grote” geld! (einde sarcastische modus).


    31 mei 2005 om 07:07
    franky

    Ik herinner me nog het ‘grote’ debat rond de opname van banners op sites. Als we nu terugkijken, raar dat we daar indertijd (zo’n 10 jaar geleden) zo van wakker lagen. Morgen, idem met blogs.


    31 mei 2005 om 08:04
    Grobbo

    Ach wat is commercieel? Een stukje kostendekking is wat anders dan grootschalig banneren. Sommige weblogs worden gesponsord door een hostingbedrijf en plaatsen daar een bannertje voor, anderen proberen de kosten te drukken mbv AdSense. Gratis hosting in ruil voor een bannertje is een betere deal hoor 🙂

    Over verdere commerciele zaken is niet gesproken, of zit iedereen met smart op de Sargasso-Lunchbox te wachten?


    31 mei 2005 om 08:31
    janm

    Marketingfacts.nl gaat commercieel in de plastische chirurgie? Ik zie onderstaande advertenties van Google.

    Ads door Google

    Grotere borsten

    Xml


    31 mei 2005 om 09:06
    Simon

    Wat is commercieel precies? Ik heb ook een paar banners van Tradedoubler, AdSense, etc… Ben ik dan ook al meteen commercieel (niet echt want het levert niks op, in de eerste plaats…).

    Op tv is reclame, dat is nu eenmaal zo en dat moeten we accepteren. Op websites zit ook reclame, een website onderhouden kost ook geld, net zoals tv… Kortom, ik vind het een hele normale zaak. En vooralsnog vind ik de reclames op tv (maandverband, leningen, ringtones) een stuk irritanter dan de meeste banners op websites.

    @Bas van Eijk: BMW 7? Zo zo, Frank had niet gezegd dat hij er zoveel mee ging verdienen… Hmm… Frank? 😉


    31 mei 2005 om 09:58
    Grobbo

    Heja, vliegende maandverband popups


    31 mei 2005 om 16:48
    Wouter

    Links lullen, rechts zakken vullen.


    1 juni 2005 om 11:13
    lipolyse

    Dus je moet straks overal voor betalen? Beetje jammer.


    20 november 2009 om 10:51

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!