newrulez lanceert shoppingsite voor jonge vrouwen

18 april 2006, 04:11

newrulez lanceert shoppingsite voor jonge vrouwenAfgelopen week hadden een aantal weblogs al ontdekt dat newrulez werkte aan een nieuwe shoppingsite voor jonge vrouwen, maar vandaag wordt Shopgirl ook officieel gelanceerd.

Het persbericht dat later vandaag wordt verstuurd meldt dat Shopgirl alles biedt wat een vrouw nodig heeft om goed voorbereid de stad in of het net op te gaan. Op het shoppingblog informeren echte shopaholics de bezoekers over ‘must-haves’, ervaringen en de laatste mode. Het is de bedoeling dat bezoekers hun eigen ervaringen delen via hun eigen profiel en het forum. Verder staat de site vol met de interessante fashionlinks en online shops.

newrulez lanceert shoppingsite voor jonge vrouwen

De site Shopgirl is gebaseerd op het weblog concept. Niki Smit, hoofdredacteur: ‘Weblogs winnen razendsnel aan populariteit, maar de meeste bestaande blogs spreken vooral mannen aan. Voor vrouwen schieten weliswaar de damesbladen als paddestoelen uit de grond, online zijn er maar weinig websites te vinden die vrouwen werkelijk inspireren. Winkelen en fashion zijn een grote passie voor veel vrouwen. Met Shopgirl bieden we vrouwen dus een omgeving waarvan ze onmiddellijk denken: -Daar moet ik zijn! -. We verwachten dat Shopgirl voor vrouwen de plek in kan nemen die nieuwssites en andere weblogs bij mannen hebben: Even een snelle update tijdens je koffiebreak of je 4-uur dip.’

De bloggers van Shopgirl zijn stylisten die dagelijks professioneel shoppen. Tijdens het winkelen maken zij foto’s van ‘best buys’ en plaatsen dit direct op Shopgirl. Daarnaast doen zij verslag van fashionshows, zoals Judith Osborn, Chanel en Alexander McQueen. Ook de leden van Shopgirl hebben een belangrijke rol. Op het forum geven zij de beste shoptips uit hun eigen regio.

Fashion en internet

Op internet zijn voornamelijk ‘Ebay shoppen’, uitwisselen van ervaringen (de beste koopjes e.d.) en trends populair. Deze ingrediënten vormen de basis voor Shopgirl. Daarnaast kunnen de Shopgirls zelf een profiel aanmaken waar zij binnenkort foto’s van outfits en aankopen kunnen plaatsen om middels het sociale aspect de ervaring compleet te maken.

Ebay shoppen

Shopgirl werkt voor het populaire ‘Ebay shoppen’ samen met eBay. Middels een zoekmachine ziet Shopgirl welke merken wereldwijd hot zijn. Wereldwijd worden weblogs doorzocht om zo te bepalen over welke merken het meest gesproken wordt. De meest populaire merken zijn terug te vinden op Shopgirl en daarbij worden onmiddellijk ‘best buys’ van Ebay gepresenteerd.

En alhowel Niki Smit gelijk heeft dat de meeste weblogs vooral gericht zijn op mannen, is shopgirl.nl niet de eerste weblog dat zich richt op vrouwen en shoppen. Zo zijn eerder shoppen.blogo.nl en fashion.blog.nl gelanceerd door resp. blogo.nl en blog.nl. Desalnietemin, Niki en collega’s, heel veel succes met jullie nieuwe site!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

7 Reacties

    Olivier

    Erg leuk concept, maar volgens mij is het “bloggen” slechts een klein deel van wat shopgirl is.


    18 april 2006 om 07:44
    Phileas

    Dat er weinig vrouwenweblogs zijn wordt m.i. bevestigd met het feit dat ze allemaal over shoppen moeten gaan.


    18 april 2006 om 19:43
    amsterdamant

    Oh, dus die andere weblogs zijn allemaal mannenblogs?


    19 april 2006 om 04:00
    media

    Antoinette, ik vrees inderdaad dat de meeste weblog(communities) vooral bestaan uit mannen. Blijkbaar hebben vrouwen minder behoefte aan virtual communities!?


    19 april 2006 om 04:27
    amsterdamant

    Is er verschil tussen weblogs voor vrouwen en weblogs door vrouwen? Shopgirl kan naar mijn mening perfect gevuld worden door heren met een goed gevoel voor de shop en styling wensen van de jonge dames.

    @Marco, niets te maken met community zin, meer met geldingsdrang & vinden dat je gehoord mag worden & dat de hele wereld zit te wachten op jouw bijdrage aan het debat 😉

    Vriendin van mij in redactie tv programma klaagt altijd dat de vrouwen die ze belt vaak niet op de tv willen: vinden zichzelf geen expert, durven niet, …. Mannen schijnen dat nooit te hebben.


    19 april 2006 om 04:34
    media

    Yep, goed punt; vrouwen durven wat minder naar voren te treden (niet alleen online).


    19 april 2006 om 04:41
    Jacobien

    Het is als vrouw ook soms best moeilijk om naar voren te treden. Er is altijd een groep mannen die vinden dat vrouwen niet in het debat thuis horen. En daarnaast zijn vrouwen onderling ook snoeihard voor elkaar; Er zijn veel vrouwen die verwachten dat andere vrouwen het met ze eens zijn en als dat niet zo is, wordt ze afgemaakt. En de kop boven het maaiveld uitsteken, wordt niet echt getolereerd. Een vrouw die opstaat, krijgt het echt van 2 kanten te verduren.


    19 april 2006 om 06:58

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!