newrulez neemt meerderheidsbelang in Yourscene

12 april 2006, 04:38

Newrulez, een dochter van ilse media en o.a. bekend van Kaboem en CU2, neemt een meerderheidsbelang in Yourscene, bekend van o.a. Partyscene.nl, Fashionscene.nl en Urbanscene.nl. Met Yourscene bouwt newrulez verder aan een innovatief media-aanbod voor jong volwassenen van 18 tot 29 jaar en wil het daarmee het grootste lifestyle-platform van Nederland ontwikkelen voor deze doelgroep.

Yourscene gaat onder de vlag van newrulez een crossmediaal lifestyle-platform vormen. Partyscene, Fashionscene en Urbanscene – allemaal communities gericht op actieve twintigers zullen hierbinnen een centrale positie hebben. Daarnaast krijgen speciale ambassadeurs binnen de diverse scenes een prominente rol: zij presenteren het laatste nieuws, interviewen hotshots uit de scene en bezoeken de leukste events. Op korte termijn zal het platform worden uitgebreid met nieuwe ‘scenes’ op het gebied van onder andere reizen, films en muziek.

Yourscene beperkt zich niet tot internet. Uitbreiding op Mobiel, IPTV en in Print zullen van Yourscene het crossmediale platform maken dat newrulez voor ogen heeft. “Actieve jong volwassenen zijn voor ons een belangrijke doelgroep. Naast internet zijn ook mobiel, (IP)TV en Print populaire media onder deze doelgroep”, aldus Toon Branbergen, directeur van newrulez. “In het verschuivende medialandschap zien we ruimte voor vernieuwende, jonge merken. Yourscene heeft al een stevige positie en een interessant klantportfolio opgebouwd. Deze overname is voor ons daarom een forse en bewuste stap, waarmee we toetreden tot een segment waar we veel van verwachten.”

Bron:

Persbericht newrulez

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    Olivier

    Ook leuk is dat ze gisteren Shopgirl.nl online hebben gezet. Een community voor .. je raad het al.


    12 april 2006 om 05:22
    media

    Shopgirl staat al iets langer online Olivier; zal er binnenkort eens wat meer aandacht aan besteden op marketingfacts!


    12 april 2006 om 05:23
    olivier

    Hij staat sinds vrijdag online hoor ik net en sinds gister wordt er wat ruchtbaarheid aan gegeven, maar de persberichten zijn de deur nog niet uit 🙂 Kreeg een mailtje van de dame die het opgezet had.


    12 april 2006 om 06:29
    Vincent

    Goede zet Toon! Partyscene is een topper!


    13 april 2006 om 14:56

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!