Nieuw: Loyasys, marktonderzoek dat wél leuk is

18 oktober 2013, 11:29

Marktonderzoek, dat kan leuker. Dat dachten Jan de Ruiter en Marco Vlaskamp. Dat leidde tot Loyasys, dat bedrijven de mogelijkheid geeft direct feedback te krijgen van klanten.

Jan de Ruiter en Marco Vlaskamp, waar moeten we jullie van kennen?

Wij startten in april 2012 Quickwins Business Development. We waren voorheen zakenpartners. Door de jaren heen ontstond er naast een zakenrelatie ook een vriendschappelijke relatie. De droom van ons beiden om samen een zaak te gaan starten, kwam regelmatig ter sprake. Nu, anderhalf jaar later, is Quickwins Business Development omgedoopt tot Quickwins Nederland B.V. en telt het bedrijf 12 medewerkers.

Jan is de perfectionistische developer en Marco de creatieve geest. Innovatie en perfectionisme komen hier samen.

Wat is het idee achter Loyasys?

Het idee achter Loyasys is ontstaan na het zien van een informatiezuil waarbij bezoekers, door het drukken op een smiley, aan konden geven of zij tevreden waren met een bepaalde dienst. Bij het afgeven van een “like” zijn er geen problemen, maar als een bezoeker de “unhappy” smiley indrukte, kon men niet aangeven waarom hij/zij niet tevreden was. Dit moest anders!

Marktonderzoek wordt tegenwoordig door de respondenten als 'saai' ervaren. Dit komt mede door het grote aantal surveys dat men tegenwoordig te verwerken krijgt. Loyasys maakt marktonderzoek weer leuk. Wij zorgen voor een mooie grafische opmaak, zodat de respondent zijn interesse tijdens het onderzoek blijft behouden.

Waarom zijn jullie Loyasys gestart?

Wij dachten: marktonderzoek dat kan beter en leuker! Wij hebben daarom een uniek systeem ontwikkeld wat overal in is te zetten, online, ofline, als e-mailcampagne, op smartphones en tablets. Consumenten zijn niet meer gebonden aan een computer, het onderzoek doorlopen kan nu altijd en overal. Hoe wij dit aanpakken is hier te zien!

Welke 'marketingfacts' kun je ons geven?

Wij startten laatst een onderzoek met Loyasys als e-mailcampagne door middel van Loyasys online. De eerste onderzoeken liegen er niet om, 65% unique opens en 40% unique clicks!

Waar staat Loyasys over een jaar?

Wij denken met Loyasys een geheel nieuwe onderzoeksmethode te hebben ontwikkeld, wij hebben de tool inmiddels succesvol ingezet bij onderzoek van onder andere Nivea, Beneful, Peugeot en Intersport. Onbekend maakt onbemind, dat is waar wij het komende jaar aan gaan werken.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie

3 Reacties

    Jorrit Lang

    Mooi vormgegeven systeem en het werkt zo te zien snel en direct. En ook ik ben sterk voorstander van snel en leuk marktonderzoek/feedback, maar het is zeker niet uniek. Ik ken redelijk wat andere leveranciers (ik zelf niet) die dit ook al wel enkele jaren kunnen en doen. Dus wat mij verbaasd is dat Marketingdacts zo een podium is voor overduidelijke reclame.

    Een deel van de marktonderzoekers heeft de laatste jaren een sterke drive om onderzoek aantrekkelijker te maken voor de deelnemers. Dat wordt al langzamerhand gelukkig een meerderheid.

    Groet,

    Jorrit Lang


    18 oktober 2013 om 19:06
    bramkoster

    @Jorrit: in onze rubriek “Nieuw!” geven wij de mensen achter nieuwe initiatieven de kans deze te presenteren. Of om zichzelf te promoten, zo je wilt. We geven ze daarmee een podium omdat we nieuwe initiatieven een warm hart toedragen.


    20 oktober 2013 om 07:26

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!