Nieuw! Makkelijk een golfbaan reserveren met Golfy

29 april 2014, 11:24

Het boeken van een starttijd op de golfbaan kan soms best een gedoe zijn. Dat kan makkelijker, dachten vier vrienden. En zij kwamen met Golfy, een online en mobiel platform voor alle golfers.

Waar moeten we jullie van kennen?

Golfy is opgericht door 4 vrienden/zakenpartners en houdt kantoor op het Max Euweplein in Amsterdam. Chris Hall (34) is oprichter/eigenaar van Label A, een van de snelst groeiende SAAS-bureaus van de Benelux. Label A is daarmee de bouwende kracht achter Golfy. Justus Warffemius (37), Mitchell Westerduin (30) en Jan-Douwe Gaastra (36) zijn al een tijd ondernemers en hebben ruime ervaring opgedaan in diverse branches. Momenteel zijn zij verantwoordelijk voor sales en marketing en vertalen zij de wensen van de golfers en golfbanen richting development. Drie van de vier eigenaren zijn liefhebbers en beoefenaars van de golfsport.

Wat is het idee achter Golfy?

Golfy is een online en mobiel platform voor alle golfers. Golfers kunnen op onze website en met onze gratis Golfy-app in een handomdraai een starttijd reserveren op een sterk groeiend aantal golfbanen in Nederland, België en Spanje. Daarnaast kunnen golfers ook realtime aantrekkelijke golfarrangementen reserveren, wat uniek is in de wereld.

Jan-Douwe: “Wij benaderen de golfmarkt vanuit de gedachte van de golfer. Dankzij de handige filters kunnen golfers in no time golfbanen vinden, die aan hun eisen voldoen en vervolgens een starttijd boeken.”

Justus: “Daarnaast kunnen golfers eenvoudig medespelers uitnodigen via sms, hun reservering in de agenda van hun telefoon zetten en direct de route plannen naar de golfbaan. Daarmee nemen we extra drempels weg en zorgen we voor snelheid en gemak.”

Mitchell: “Voor de golfbanen zijn wij marketingpartner, wij brengen hun golfarrangementen en beschikbare tijden onder de aandacht van de gebruikers van de Golfy-app en de bezoekers van onze website. Daarnaast helpen wij hen in het benaderen en activeren van hun database. ”

Waarom zijn jullie met Golfy gestart?

Allereerst omdat we het vreemd vonden dat er überhaupt geen app bestond waarmee je in een mum van tijd een starttijd kunt reserveren. Op golfbanen zijn regelmatig wedstrijden of andere evenementen en je moest dus eigenlijk altijd bellen om te kijken of er een plekje vrij was, nadat je de verschillende websites van golfbanen had geraadpleegd. Als je wilde gaan golfen met een stel vrienden, was je al snel een half uur bezig om een starttijd te krijgen en elkaar te informeren. Dat moet toch anders kunnen, vonden wij.

Daarnaast is er een aantal algemene trends aan de gang in de golfmarkt die kansen bieden voor een platform als het onze. Zo is het absolute aantal golfers groeiende (nu de derde sport van Nederland met bijna 400.000 beoefenaars) en golft een groeiend aantal golfers liever op verschillende golfbanen dan op een vaste thuisbaan. Ook het aantal golfbanen dat starttijden hanteert, neemt toe, waardoor het krijgen van een starttijd steeds noodzakelijker dan wel ‘common sense‘ wordt. Uiteraard speelt de enorme groei van smartphonegebruik en daarmee apps ook een rol.

Welke ‘marketingfacts’ kun je ons geven?

We zijn net begonnen met onze launch onder de golfers. We wilden eerst ons aanbod van golfbanen vergroten. Nu hebben we in Nederland 37 golfbanen als partner en we zijn dan ook een brede campagne gestart die de komende zes maanden zowel online als offline zal draaien. Dit heeft gelukkig ook direct effect.

We groeien enorm hard qua downloads van de gratis app, het aantal registraties en ook qua reserveringen. Ook worden we bijna dagelijks door golfers benaderd, die enthousiast zijn over onze producten of feedback verzorgen en inzicht verschaffen in mogelijke verbeteringen. Dat is echt enorm leuk!

Ons doel is om dit jaar 70 golfbanen in Nederland aan te sluiten en 15 in België. Dankzij een aantal partnerships hebben we nu meer dan 70 banen in Spanje in ons aanbod en zullen er ook nog een aantal andere landen in Europa volgen dit jaar.

Waar staat Golfy over een jaar?

Onze ambitie is om over een jaar het portal voor golfers uit de Benelux te zijn, waar zij een starttijd reserveren of kunnen profiteren van een aantrekkelijke golfdeal. We verwachten daarnaast ons aanbod fors te kunnen uitbreiden naar 1.500 golfbanen in Europa verspreid over elf verschillende landen.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie

1 Reactie

    Kitty

    De merknaam ‘Golfy’ is sinds 2015 veranderd in ‘Birdy’. Sinds de omzetting is er naast een ander jasje een en ander veranderd. Zo kun je niet meer alleen direct starttijden en golfdeals reserveren op de golfbanen die zijn aangesloten bij Birdy, maar ook starttijden aanvragen op bijna alle andere banen van Nederland. Binnenkort kun je ook je scorekaarten invoeren via de Birdy app. Kijk voor meer informatie over Birdy op http://www.birdy-app.com.


    19 juni 2015 om 14:17

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!