Nieuw! Radish Concepts

22 april 2015, 08:00

Vandaag in de spotlight in onze categorie ‘Nieuw!’: Radish Concepts. Deze drie mannen luisteren naar de vragen zoals ‘waarom is dit er nog niet?’ en ‘zou het niet mooi zijn als ik dit ook online zou kunnen?’ en voorzien je van een antwoord.

Richard Theuws, Arjan Snaterse en David Brinks, waar moeten we jullie van kennen?

Richard werkt al sinds 2003 met zijn bedrijf Merchandise.nl aan alles waar maar een logo op kan. Daarbij staan internet en online dienstverlening al vanaf het begin centraal. In totaal heeft hij nu zo’n 15 websites, waar steeds een specifieke niche of productgroep wordt uitgediept. Samen met zijn team werkt Richard voor klanten als Pinkpop, Cargill, BNP Paribas, tot zelfs de Orde van Tempeliers (ja echt!)

Arjan is eigenaar van Uprise, het bedrijf waarmee hij websites bouwt en verbetert voor zowel bezoekers als zoekmachines. Dat doet hij voor klanten als AkzoNobel, Bovemij, D66, Centraal Boekhuis en ICTRecht.

David werkt onder de naam Hardcopy sinds 2001 als freelance (SEO-)copywriter en contentmarketeer. Recente opdrachtgevers zijn onder andere Conrad Electronic, Wehkamp.nl, Unique Uitzendbureau, vanHaren Schoenen, Rackspace en BVA Auctions. Hij schrijft ook elke week een ReclameReview op Marketingfacts.

Waarom zijn jullie Radish Concepts gestart?

Omdat we de potentie zagen van de oplossingen die we voor onszelf en onze klanten ontwikkelden. En dan kun je dat óf alleen constateren, óf je gaat er echt iets mee doen. Door er een echt bedrijf van te maken (inclusief medewerkers en dus een financiële prikkel om er nu écht mee aan de slag te gaan) hebben we onszelf de kans gegeven om eigen projecten te realiseren.

Wat is het idee achter Radish Concepts?

Iedereen vraagt zich wel eens af ‘waarom is dit er nog niet?’ of ‘zou het niet mooi zijn als ik dit ook online zou kunnen?’. Wij luisteren naar dat soort vragen uit de markt en we bedenken er internetoplossingen voor. Daardoor zijn we heel concreet bezig met het helpen van websitebezoekers en -eigenaren. Onze oplossingen schelen ze veel tijd en energie. Door de schaalgrootte van de ideeën kunnen we ze wereldwijd aanbieden.

Een goed voorbeeld van hoe Radish Concepts werkt is Naguro, onze online productconfigurator. Richard wilde dat zijn klanten online hun producten zelf konden vormgeven. De bestaande tools hiervoor waren óf niet goed genoeg, óf te duur. Daarom heeft hij een programmeur aangenomen om de tool te bouwen. Dat werkte zo goed dat het idee ook kon worden doorvertaald naar andere websites. Zo is uiteindelijk Naguro ontstaan: een configurator voor iedere ondernemer die artikelen met custom prints verkoopt.

Een andere vraag uit de markt was de basis voor ons product Wilson. Een opdrachtgever wilde zijn medewerkers in 8 vestigingen in 5 landen eindejaarsgeschenken laten uitkiezen via internet. Maar hoe? Daar hebben we een complete oplossing voor bedacht, van gepersonaliseerde e-mailuitnodigingen tot en met de invulling van de webshop en de afhandeling van de bestelde relatiegeschenken. Inmiddels zijn we ook bezig om Wilson in te zetten voor het bestellen van kantoorartikelen per afdeling bij grote bedrijven en voor het bestellen van nieuwe werkkleding.

Welke ‘marketingfacts’ kunnen jullie ons geven?

Geen keiharde facts nog, want we hebben onze producten pas onlangs gelanceerd. Wat wel bijzonder is aan het vermarkten van onze producten, is dat we dat heel specifiek doen. Je zou misschien verwachten dat we ons met al onze online oplossingen op webbouwers richten, omdat zij snappen wat er geprogrammeerd is en voor welke klanten dat handig is. Nu is dit ook wel een doelgroep die we meenemen in de marketing, maar onze focus ligt op de eindgebruikers van onze producten:

  • Naguro brengen we onder de aandacht bij bedrijven die gepersonaliseerde producten verkopen. Daarbij hoeven we de techniek niet uit te leggen, maar benadrukken we vooral het probleemoplossend vermogen. Dit doen we voornamelijk via online marketing en persoonlijke benadering van contacten uit ons netwerk.
  • Wilson hebben we al bij verschillende potentiële klanten aangeraden in heel verschillende vakgebieden. Omdat we de mogelijkheden per project kunnen aanpassen, krijgt elke klant een unieke oplossing van ons aangeboden inclusief specifieke tips voor zijn situatie. Doordat we Wilson hebben ontwikkeld vanuit een klantvraag, weten we hoe belangrijk het is om deze dienst 1-op-1 aan klanten aan te bieden. Dat doen we door in ons uitgebreide netwerk te zoeken naar geschikte toepassingen en deze voor te leggen aan potentiële klanten. De enthousiaste reacties die we hierop krijgen vinden we natuurlijk erg mooi.
  • VATinfo is een oplossing voor BTW-berekening specifiek voor webshops die gebruik maken van WooCommerce. Ook deze doelgroep is heel specifiek te benaderen. Via e-commerceweblogs die hierover schrijven (mede dankzij onze partner hierin, ICTRecht) brengen we deze dienst onder de aandacht.

Waar staat Radish Concepts over een jaar?

Over een jaar willen we duizenden klanten over de hele wereld helpen door middel van onze oplossingen.

De naam Radish Concepts is daarbij van ondergeschikt belang, omdat het vooral gaat om de diverse producten die we aanbieden. Mochten er bedrijven zijn die een custom oplossing gemaakt willen hebben, dan weten ze ons wel te vinden. Dat weten ze nu al namelijk.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!