‘Nieuw’ loyaltyprogramma Eneco: Zo doen we dat bij doornvogel
Lees net op Emerce dat Eneco samen met het Amsterdamse marketing-bureau doornvogel Energieke dingen doen heeft ontwikkeld. Creative director Everaldo van Doorn heeft het reeds bestaande concept Leuke dingen doen uit de kast gehaald en een nieuw jasje gegeven.
Ben benieuwd of het aanslaat bij de klant nu blijkt dat loyalty marketing in een midlife crisis zit.
Geen klant, toch korting. Toch mooi zo’n loyaliteits programma. Zeker als je geen klant bent bij Eneco en toch gebruik kunt maken van hun kortingsbonnen. Heb net 20% korting bij de Beekse Bergen via de mail ontvangen.
Overigens geloof ik totaal niet in de loyaliteitsprogramma’s van energieleveranciers. Energie is een low interest product. Hoe vaak heeft en wil een consument nu contact met een energiebedrijf? In principe 1x per jaar met definitieve afrekening. Frequenter, maar dan vooral vanuit het oogpunt van vragen / klachten.
De low interest blijkt ook uit het geringe percentage overstappers i.kv. de liberalisering van de energiemarkt.
Ik vraag me dus af of de kosten en inspanningen die Eneco moet leveren om het loyaliteitsprogramma onder de aandacht te brengen en te houden opwegen tegen de baten (klantbehoud).
Huh?!? Kunnen de niet-klanten van Eneco nu op kosten van de wel-klanten met korting naar de Beekse Bergen?!? Erg raar…
Yep, heb inmiddels ook al een paar kortingsbonnen geregeld. Best aardig zo’n loyaltyprogramma voor iedereen 🙂
In de voorwaarden op de bon staat wel dat je lid moet zijn. Maar kan me niet voorstellen dat ze dat bij de kassa van Beekse Bergen gaan controleren.
Om het low interest punt van Edwin nog eens te bevestigen: ik weet eigenlijk niet of ik bij de Eneco zit of bij de Nuon. Een van die twee denk ik wel.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!