Nieuw vakblad voor zoekmachinemarketing
Onder de noemer “Search Marketing Standard” heeft Boris Mordkovich in de VS een blad voor zoekmachinemarketing op de markt gebracht. Een goed idee denk ik, en zeker prettig voor mensen die graag wat meer diepte artikelen m.b.t. de verschillende vormen van zoekmachinemarketing willen lezen.
Volgens eigen zeggen “Geheel toegewijd aan de wereld van zoekmachinemarketing”, schrijven ze over “CPC adverteren, zoekmachineoptimalisatie, web analytics, clickfraude, en andere search gerelateerde onderwerpen”.
In de verenigde staten kost een abonnement $ 15 voor 4 nummers op jaarbasis. Voor ons In europa kost het $ 20. We hebben ons meteen maar geabboneerd en zullen een korte review geven zodra we het volgende nummer hebben ontvangen. Bij Pandia.com is al een review van de eerste uitgave te lezen.
Leuk initiatief, heb weleens over een soortgelijk blad, maar dan voor NL, gedacht. Is het gericht op de SEO-branche of op adverteerders trouwens?
Gericht op de ZMM branche, dus zowel SEO als SEA. Ik denk dat voor so’n specifiek blad de Nederlandse markt te klein is. Er is genoeg te volgen op weblogs door de vakmensen, en voor adverteerders lijkt mij dat het iets te ‘niche’ is. Zeker op dit moment.
@Wilbert,
Heb je hem al?
Zelf heb ik inmiddels al 2 issues achter de rug. Leuk blad met intessante interviews, tips maar nogal wat reclame.
Nogal wat reclame? Om hoeveel content gaat het dan eigenlijk nog, aangezien dat ding maar een schamele 36 pagina’s dik schijnt te zijn?
Anders, ik vind 36 pagina’s voor een relatief nieuw blad niet ‘schamel’. Om dat winstgevend weg te zetten moet je al heel wat abonnees of adverteerders aan je binden.
Editie Fall 2006 heeft 43 pagina’s (exclusief voorkant).
Breakdown:
3 pagina’s voor index, letter from editor
1 pagina advertising index + calender of events
15 pagina’s hebben full page advertising
24 pagina’s artikelen, columns (waarvan 14 pagina’s halfpage, rectangle of skyskraper advertenties bevatten)
Artikelen:
pag. 08,10 Linkingtips from the trenches
pag. 12,13 Risky SEO Techniques
pag. 14,15,16 Where are visitors landing?
pag. 18,20,21 Interview Nick Usborne (MarketingExperiments.com/auteur Net Words)
pag. 24, 25 The Search Engine Marketing Kit
pag. 26, 27 How to track your Google clicks like an expert
pag. 28,29,30: Case study: Spam fighter.com
pag. 32,33 Columns van Tom Dahm en Greg Leptevsky
pag. 34,35,36 Improving your CTR with mod_rewrite
pag. 38,40 Search engine reputation management
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!