Nieuwe campagne Amstel Light

15 oktober 2003, 14:56

In de Verenigde Staten start Amstel Light een online campagne om de consument op dieet te overtuigen van de betere smaak, ondanks het ?hoge? aantal calorie?n. Amstel Light telt namelijk ?wel? 5 calorie?n, de light-varianten van Amerikaanse concurrenten slechts 2,6.

Amstel Light is onderdeel van Heineken USA. Het biermerk wil de consument ervan overtuigen niet aan de smaak toe te geven vanwege een iets lager aantal calorie?n en lanceerde de site www.2pretzels.com, als hanger voor de online campagne. De twee pretzels, ofwel zoutjes, tellen namelijk bij elkaar 2,4 calorie?n, oftewel het verschil tussen Amstel Light (5 cal.)en concurrenten als de Michelob Ultra en de Rock Green Light (2,6 cal.). ?Dus kun je een light biertje drinken met twee zoutjes, of je geniet van de geweldige smaak van Amstel Light?, aldus de copy. De site is bedacht en ontwikkeld door internetbedrijf Modem Media.Op de site kun je twee commercials zien waarin de draak wordt gestoken met de concurrent. Zo maakt een ober een glas schoon met een light biertje, waarna de tekst te lezen is ?Bij Amstel Light zijn we niet tegen andere light biertjes. Die zijn namelijk ook ergens goed voor.?

De online campagne wordt ondersteund door een guerilla marketingactie in Boston, met uitingen op televisie, radio en buitenreclame. De posters laten twee zoutjes zien, zonder echter de naam Amstel Light of de url van de site te vermelden. De offline uitingen zijn ontworpen door Publicis in New York. Na een evaluatie wordt besloten de campagne uit te breiden naar de rest van de VS.

Bron:

http://www.adfoweb.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!