Nieuwe methode voor het pretesten van communicatie-uitingen

19 april 2004, 13:25

Daphne introduceert een nieuwe en innovatieve methode voor het pretesten van communicatie-uitingen: The Test Train. Een zeer snelle en kostenefficiente methode met voorspellende waarde voor de prestaties van reclamecampagnes. Binnen 48 uur geeft The Test Train inzicht in de key performance indicators (KPI’s) van reclame-uitingen: waardering, boodschapoverdracht en merkcommunicatie.

The Test Train heeft de volgende kenmerken:

– Standaard web survey met 10 gesloten vragen en 1 open vraag

– Voor alle soorten uitingen: TV-commercials, advertenties en andere uitingen

– 300 consumenten per pretest, geselecteerd uit het internetpanel van Bloomerce: 111.982 mannen en vrouwen in de leeftijd van 20 ? 49 jaar

– Grote benchmark database met ruim 300 uitingen

– Resultaten binnen 48 uur beschikbaar via het digitale dashboard van Daphne

– Met 1 druk op de knop heldere standaardrapportage met de KPI?s van de uiting

Doordat het onderzoeksproces vrijwel volledig is geautomatiseerd, is Daphne in staat The Test Train tegen zeer lage kosten aan te bieden. Voor minder dan ? 1.500,= weten adverteerders of de uiting het investeren waard is.

Daphne directeur Arie den Boon: ?We zijn in Nederland nog geen ander instrument tegen gekomen met dezelfde kwaliteit, snelheid en prijsstelling. Met The Test Train en ons tracking instrument D-Track biedt Daphne adverteerders een volledig scala aan instrumenten om prestaties van campagnes te monitoren ?n te voorspellen. Reclame-euro?s worden zo op de juiste wijze ge?nvesteerd en leveren maximaal rendement op?.

Bron:

Persbericht

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!