Je bekijkt een artikel van

NIMA C in One Day #spon

17 juni 2019, 10:00

Overweeg jij om jezelf in 2019 verder te professionaliseren met een NIMA C opleiding? De training ‘NIMA C in one day’ is de ideale manier om je in korte tijd te verdiepen in een aantal belangrijke thema’s binnen NIMA C. Na afloop van dit compacte programma weet je wat de voornaamste nieuwe ontwikkelingen in het werkveld zijn. En bovenal: hoe je jouw kennis hierover kunt inzetten om de concurrentiepositie te versterken van de organisatie waar je werkzaam bent.

In de korte en intensieve training NIMA C in One Day onderzoeken we de impact van de snelle technologische ontwikkelingen op het marketing denken en handelen. Op NIMA C-niveau draait het daarbij om de langere termijn, ofwel op strategisch niveau.

Een aantal vragen staat tijdens deze dag centraal:

  • Is het traditionele marketingplanningsproces in dit online tijdperk nog waardevol?
  • Moeten we de theorie van good old Porter en good (very) old Kotler bij het oud vuil zetten?
  • Mogen we de bekende leerboeken over strategische marketingplanning van Alsem of Frambach & Nijssen in de oudpapierbak gooien?
  • Welke relevante nieuwe theorie is in de afgelopen jaren ontwikkeld? Hoe kunnen we die nieuwe theorie toepassen in onze beroepspraktijk?

Direct rendement

  • Je krijgt een handig overzicht van relevante nieuwe marketingtheorieën en –modellen.
  • Je krijgt een kijkje in de keuken van NIMA C.
  • Je maakt een eerste vertaalslag van de theorie naar jouw organisatie of merk.
  • Je legt de basis voor verdere professionalisering als marketingspecialist op senior niveau.

Kortom: een waardevolle toevoeging voor je dagelijkse werkzaamheden.

“Een kijkje in de keuken van NIMA C”

Wel is een kleine waarschuwing op zijn plaats: NIMA C in One Day roept zeker ook nieuwe vragen bij je op. Deze dag is daarom ook een prima voorbereiding op de volledige NIMA C-opleiding, waarin we je helpen om jouw uitdagingen op commercieel gebied om te zetten in slim strategisch marketingbeleid.

NIMA C in One Day wordt verzorgd door William van Vessem, onze zeer ervaren NIMA C kerndocent. Deze docent weet wat er tijdens de NIMA C opleiding van je wordt verwacht en kan goed beoordelen of je op basis van je opleiding en ervaring een goede kans maakt het NIMA C-diploma te behalen.

Het programma

De volgende onderwerpen komen aan de orde:

  • Hoe verklaren we het ongelofelijke succes van Nederlandse platforms als Catawiki, Adyen en Booking.com, en van Uber en AirBnB, de roemruchte voorbeelden uit Silicon Valley?
  • Waarom doen zij het zoveel beter dan traditionele pipeline bedrijven als Unilever, Heineken of Philips?
  • Is het Business Model Canvas een hype? Modieus geklets, of een waardevolle nieuwe manier van denken bij het ontwikkelen van een nieuwe marketingstrategie?
  • Tien jaar na uitgave van het bekende boek ‘Blue Ocean Strategy’ verscheen vorig jaar van dezelfde auteurs ‘Red Ocean Taps’. Wat kunnen we hiermee?

NIMA C in One Day vindt plaats op vrijdag 21 juni 2019 van 9.30 tot 16.30 uur bij NIMA in Amsterdam. De lunch is inbegrepen. We hebben een beperkt aantal plekken beschikbaar, dus schrijf je snel in en maak gebruik van dit unieke aanbod.

NIMA is het Nederlands Instituut voor Marketing, een beroepsvereniging voor professionals in het marketingvak. We bieden marketeers de gelegenheid elkaar te ontmoeten en van elkaar te leren op verschillende niveaus: omdat ze in dezelfde specialisatie hebben, omdat ze in elkaars directe omgeving werken of omdat ze op een vergelijkbaar niveau functioneren. NIMA heeft een divers aanbod (bij-) scholing en opleiding via korte eigen marketingtrainingen en is bekend als het instituut waar je examen kunt afleggen op NIMA A-, B- of C-niveau. NIMA is aangesloten bij de European Marketing Confederation. Sluit je aan bij NIMA!

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!