NIMA zoekt respondenten groot internationaal onderzoek (5 minuten)
De insights die het onderzoek oplevert zullen ook van invloed zijn op het NIMA-programma.
NIMA nodigt marketeers van harte uit om deel te nemen aan een groots onderzoek om in kaart te brengen wat de marketingagenda van komend jaar zal bepalen. Het onderzoek is een initiatief van de leden van de European Marketing Confederation (EMC), de koepel van Europese marketingberoepsorganisaties. Deelname eraan neemt maar een paar minuten in beslag en maakt het voor EMC mogelijk om goed in te spelen op ideeën en ontwikkelingen onder marketingprofessionals.
De leden van EMC, waarbij NIMA namens Nederland is aangesloten, hebben de handen voor dit onderzoek ineengeslagen en gaan internationaal op zoek naar marketeers die functioneel of financieel verantwoordelijk zijn voor de keuzes die worden gemaakt. Om die reden vraagt het onderzoek naar ‘focus areas’ en projecten die de agenda voor 2023 bepalen. Ook vraagt het onderzoek naar grote uitdagingen en belemmeringen die van invloed zijn op het ten uitvoer brengen van de plannen. Bij eerdere edities van het onderzoek werd onder meer aangetoond dat de behoefte aan kennis over digital marketing, automation en data-analyse groter was dan wellicht gedacht. Op Marketingfacts wordt een uitgebreide analyse van uitkomsten van het onderzoek beschreven.
Over het onderzoek naar 2022: ‘Europese Marketing-manager klaar met CRM’
Over het onderzoek naar 2020: ‘Marketing-eindbaas ligt wakker van Het Merk’
Over het onderzoek naar 2019: ‘Nederlandse marketingbaas snakt naar data-analisten’
Kirsten Andres, directeur en voorzitter van NIMA: “Eén keer per jaar bepalen wij samen aan het eind van het jaar wat de marketingagenda voor het nieuwe jaar is. Dat doen we bij NIMA op Europees niveau met de European Marketing Confederation (EMC), met dank aan Kantar .
Wil je weten wat de belangrijkste onderwerpen zijn bij andere bedrijven, wat de grootste uitdagingen en welke competenties in een organisatie nodig zijn? In Nederland maar ook over de grens? Help NIMA het vak weer verder te brengen en kennis in ons netwerk te delen. Vul het onderzoek in en ontvang de resultaten. Ik wil je vast heel erg bedanken voor je medewerking!”
De studie die wordt verricht naar aanleiding van het onderzoek, moet meer inzicht verschaffen over strategie, processen, uitdagingen en vereisten in het vak zoals we dat nu uitoefenen en de marketingfunctie zoals die momenteel wordt ervaren. De uitkomsten worden ook gebruikt bij het bepalen van grote events zoals de NIMA Marketing Day op 15 juni 2023.
Overtuigd? Snel deelnemen? Kan hier.