Nominaties SpinAwards 2012 bekend

15 maart 2012, 12:23

Gisteren zijn de nominaties voor de SpinAwards 2012 bekend gemaakt. Tijdens de jurybijeenkomsten op het kantoor van Microsoft kozen de jury’s 70 nominaties uit 410 inzendingen. De koplopers bij de genomineerden zijn Tribal DDB Amsterdam, Lemz, Achtung!, Red Urban en DDB Brussels. Bij de opdrachtgevers zijn KLM Royal Dutch Airlines, Philips en Consument en Veiligheid sterk vertegenwoordigd.

Tijdens de SpinAwards Inspiration Days op 21 en 22 maart zullen de genomineerden hun cases aan de jury presenteren. Op donderdag 5 april 2012 worden de winnaars bekendgemaakt tijdens de SpinAwards Night. De uitreiking en het feest vinden in de avond plaats in de Zuiveringshal West op de Westergasfabriek in Amsterdam. Hieronder vind je de gehele lijst met genomineerden:

Online Campagne

  • Deuk van de dag – DDB & Tribal DDB Amsterdam in opdracht van Centraal Beheer Achmea

  • Eddy’s Twitflicks – OneBigAgency in opdracht van Eddy Terstall

  • Grolsch Lowleaks – Isobar in opdracht van Koninklijke Grolsch BV

  • Jusuf viewed your profile – Roorda Reclamebureau in opdracht van Unicef Nederland

  • KLM Tile & Inspire – Tribal DDB Amsterdam & DDB Amsterdam in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines

  • LG Smart Thief Caught on Cam – Y&R Amsterdam in opdracht van LG Electronics Benelux

  • Microsoft, de telefoon van Britt – Kumpany in opdracht van Microsoft

  • Vind ik leuk – Red Urban/ FHV BBDO in opdracht van Hi (KPN)

Website

  • Cordeals – Boondoggle Amsterdam in opdracht van Cordaid Microkrediet

  • De Vakantie Stress Test – Fitzroy Amsterdam in opdracht van D-Reizen

  • KLM Travlr – Tribal DDB Amsterdam in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines

  • Medi-plaza.nl – Boondoggle Amsterdam in opdracht van Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport Microsoft, de telefoon van Britt – Kumpany in opdracht van Microsoft

  • Obsessed with sound – Tribal DDB Amsterdam in opdracht van Philips

Mobiel

  • Avoid the shopping crowds – They in opdracht van They

  • iPawn, a new way of playing games together – FONK in opdracht van Koninklijke Jumbo

  • Vodafone, The Voice of Holland Thuiscoach – OMD Nederland/Talpa Media/RTL Nederland/IceMobile in opdracht van Vodafone

  • Volkswagen: “Be part of a Golf Story” – DDB Brussels in opdracht van D’Ieteren NV

Crossmedia

  • Entertainment Experience – FCCE/ Magneds in opdracht van Ziggo

  • In Therapie – NCRV-i in opdracht van NCRV

  • KLM Tile & Inspire – Tribal DDB Amsterdam & DDB Amsterdam in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines

  • Task Force opsporing vuurwerk bommenmakers – Lemz in opdracht van Consument en Veiligheid

  • Vind ik leuk – Red Urban/ FHV BBDO in opdracht van Hi (KPN)

  • Volkswagen: “Be part of a Golf Story” – DDB Brussels in opdracht van D’Ieteren NV

  • Vrij Veilig Campagne – Red Chocolate & VANABBETOTVESSEM in opdracht van SOA Aids Nederland

Interactieve Video

  • De Alzheimer Experience – Submarine in opdracht van Alzheimer Experience BV

  • KLM Live Reply – Lemz in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines

  • Obsessed with sound – Tribal DDB Amsterdam in opdracht van Philips

  • Samsung Smart TV Stare Battle – Muse Agency, Starcom in opdracht van Samsung Electronics Benelux

  • Tweede Scherm Veronica Voetbal – LAB1111 & Angry Bytes in opdracht van SBS Broadcasting

Game

  • Ambulance Control – Flavour in opdracht van Veiligheidsregio Noord-Holland Noord

  • De Maffe Marathon – Selmore /Selmore Lynx in opdracht van De Bijenkorf

  • Russian Roulette – Red Urban in opdracht van Duyvis (PepsiCo)

  • Samsung Smart TV Stare Battle – Muse Agency, Starcom in opdracht van Samsung Electronics Benelux

  • Volkswagen: “Be part of a Golf Story” – DDB Brussels in opdracht van D’Ieteren NV

  • Yeti Nachtjacht – Achtung! In opdracht van Skoda

Social Media

  • Doorgeefdag – Buutvrij for Life in opdracht van Buutvrij for Life

  • Fanwagen – Achtung! In opdracht van Volkswagen

  • KLM Live Reply – Lemz in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines

  • Task Force opsporing vuurwerk bommenmakers – Lemz in opdracht van Consument en Veiligheid

Design

  • Fanwagen – Achtung! In opdracht van Volkswagen

  • Make me a morning person – Tribal DDB Amsterdam in opdracht van Philips

  • Ministerie van OC&W: Exameneisen – Ubachwisbrun/jwt in opdracht Ministerie van OC&W

  • Nalden iPad app – Momkai in opdracht van Nalden

  • Obsessed with sound – Tribal DDB Amsterdam in opdracht van Philips

Content

  • Homepage take-over nu.nl – OneBigAgency/CCCP/Superheroes in opdracht van het Scheepvaartmuseum

  • KLM Live Reply – Lemz in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines

  • LG Smart Thief Caught on Cam – Y&R Amsterdam in opdracht van LG Electronics Benelux

  • Obsessed with sound – Tribal DDB Amsterdam in opdracht van Philips

  • Task Force opsporing vuurwerk bommenmakers – Lemz in opdracht van Consument en Veiligheid

Media-inzet

  • C1000 groovy Gogo’s Een hit gescoord via YouTube – NOISE in opdracht van C1000

  • Doorgeefdag – Buutvrij for Life in opdracht van Buutvrij for Life

  • LinkedUit – Achtung! In opdracht van Volkswagen

  • Online Guerilla – N=5 in opdracht van Mercedes Benz Bedrijfswagens

  • Task Force opsporing vuurwerk bommenmakers – Lemz in opdracht van Consument en Veiligheid

  • Vind ik leuk – Red Urban/ FHV BBDO in opdracht van Hi (KPN)

  • Volkswagen: “Be part of a Golf Story” – DDB Brussels in opdracht van D’Ieteren NV

Innovatie

  • Alles ruikt naar chocola – Code d’Azur in opdracht van Uitgeverij Podium

  • Anubis Reality Cards – Beyond Reality BV in opdracht van Douwe Egberts (Sara Lee), SuperUnie en Studio 100

  • Avoid the shopping crowds – They in opdracht van They

  • Boodschapp – LAB1111 in opdracht van Boodschapp

  • Citroen DS5 Twitterrace – Euro RSCG Amsterdam in opdracht van Citroen Nederland

  • iPawn, a new way of playing games together – FONK in opdracht van Koninklijke Jumbo

  • KLM Live Reply – Lemz in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines

  • KLM Travlr – Tribal DDB Amsterdam in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines

  • Task Force opsporing vuurwerk bommenmakers – Lemz in opdracht van Consument en Veiligheid

Jong Talent

  • Aqua Maris Jala Neti WK – Alain Friedrichs, Hogeschool voor de Kunsten Amsterdam

  • Coppertone Sunlight – Bryanf Wolff en Daniel Sumarna, Willem de Kooning Academie|

  • TramJam – Daphne Koenen, Niek van Beek, Frank de Koning en Aron Hotting, Willem de Kooning Academie

  • Twitter Job Hustle – Bas van de Poel en Daan van Dam, Willem de Kooning Academie

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij Amdax en Woonduurzaam. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Eén van de twee Groene Nerds.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!