NOS lanceert nieuwe huisstijl

17 december 2005, 07:35

NOS lanceert nieuwe huisstijlDe NOS heeft vannacht de al eerder aan-gekondigde nieuwe huisstijl doorgevoerd. Een nieuw logo, andere decors, nieuwe leaders, nieuwe tunes en ook een ander design voor Teletekst, zo ontdekte ik vanochtend bij mijn vaste ritueel om page 101 van teletekst te laden.

In de nieuwe stijl staat de letter ‘O’ centraal, dat staat voor het centrum van nieuws-, sport- en evenementverslaglegging. Op televisie heeft Studio Sport vanmiddag (12.55 uur, Nederland 2) de primeur, gevolgd door het Journaal.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

4 Reacties

    media

    Een bewegende O in NOS; da’s weer een bewegend logo voor de verzameling van Erwin van Lun.

    Link naar het promofilmpje doet het bij mij overigens prima.


    17 december 2005 om 08:28
    Justin Sane

    Echt bijzonder (mooi) vind ik dat logo niet.


    17 december 2005 om 15:04
    evroekel

    @Frank: Bedankt. Na het klikken op de eerdere link leverde bij mij dat een browservenster met alleen maar onleesbare code op. De link van jou werkt meteen goed.


    17 december 2005 om 16:45
    ralphbom

    Wat betreft het promotiefilmpje: sterk! Ook goed dat NOS zich beter gaat afzetten tegen het ‘grijze’ publieke omroep-wereldje.

    De ‘O’-gedachte achter de huisstijl vind ik erg goed gevonden: het dynamisch middelpunt.

    Over de andere huisstijl-uitingen ben ik niet te spreken, vind het erg goedkoop en zó jaren ’90 😉 Kijk voor de grap eens naar het weerbericht tijdens de journaals.

    Hoe zal de massa gaan reageren op deze veranderingen..?


    17 december 2005 om 17:44

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!