Nos moet virtuele reclame aanpassen

20 januari 2005, 07:00

De Nos moet haar virtuele reclame naast de goals aanpassen, aldus een uitspraak van het Commissariaat voor de Media. De wijze waarop de borden nu geplaatst zijn en in beeld worden gebracht is hinderlijk voor het volgen van het spel en in strijd met de beleidsregels die daarvoor gelden. Wanneer blijkt dat virtuele reclame niet in overeenstemming met de regels kan worden uitgevoerd, dan zal dat leiden tot een boete en is het Commissariaat genoodzaakt de verleende toestemming hiervoor in te trekken.

De reclame-uiting staat nu direct op de achterlijn, spelers kunnen ?door de reclame heenlopen?, de uitingen zijn beter zichtbaar dan de overige reclame-uitingen in het stadion, ze zijn fel verlicht en vaak te groot. Deze overtredingen dienen te worden aangepast zodra de tweede helft van het voetbalseizoen 2004/2005 van start gaat.

Eind 2003 heeft het Commissariaat toestemming gegeven voor deze virtuele wijze van reclame maken rond voetbalwedstrijden, dat gebeurde op basis van voorstellen en voorbeelden die wel voldeden aan de eisen uit de Mediawet en de Beleidsregels Sportprogramma?s.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!