Nos moet virtuele reclame aanpassen

Nos moet virtuele reclame aanpassen
, ING Groep
@evr

De Nos moet haar virtuele reclame naast de goals aanpassen, aldus een uitspraak van het Commissariaat voor de Media. De wijze waarop de borden nu geplaatst zijn en in beeld worden gebracht is hinderlijk voor het volgen van het spel en in strijd met de beleidsregels die daarvoor gelden. Wanneer blijkt dat virtuele reclame niet in overeenstemming met de regels kan worden uitgevoerd, dan zal dat leiden tot een boete en is het Commissariaat genoodzaakt de verleende toestemming hiervoor in te trekken.

De reclame-uiting staat nu direct op de achterlijn, spelers kunnen ?door de reclame heenlopen?, de uitingen zijn beter zichtbaar dan de overige reclame-uitingen in het stadion, ze zijn fel verlicht en vaak te groot. Deze overtredingen dienen te worden aangepast zodra de tweede helft van het voetbalseizoen 2004/2005 van start gaat.

Eind 2003 heeft het Commissariaat toestemming gegeven voor deze virtuele wijze van reclame maken rond voetbalwedstrijden, dat gebeurde op basis van voorstellen en voorbeelden die wel voldeden aan de eisen uit de Mediawet en de Beleidsregels Sportprogramma?s.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.