Offensief Marktplaats tegen dagbladen

14 augustus 2003, 18:29

Intensieve gebruikers van Marktplaats.nl kunnen sinds vandaag hun eigen winkel openen op de veilingsite. Tegen een vast maandelijks bedrag mogen ze maximaal 250 artikelen etaleren. Marktplaats.nl zoekt daarmee de confrontatie met De Telegraaf en Wegener.

‘Een marktplaats op Marktplaats.nl’, zo omschrijft bedrijfsleider Frank Cr?bas de nieuwe dienst. Voor 35 euro per maand krijgen adverteerders een eigen kraampje op het webprikbord waar ze maximaal 250 artikelen kunnen plaatsen,

verdeeld over 10 rubrieken.

Sinds de dienst vanochtend online ging, openden 40 handelaren een eigen winkeltje. Gezamenlijk plaatsten ze meer dan 1500 advertenties. Iedere kraam heeft een beschrijving en, waar mogelijk, een hyperlink naar de eigen site van de adverteerder.

Ruim een kwart van de marktkramen is in handen van autohandelaren. Cr?bas legt uit dat dat geen toeval is. “We werven actief Marktkraam-klanten. Daartoe hebben we een overeenkomst gesloten met Customer Connect. Zij leveren het systeem waarmee 900 autodealers en 6 importeurs hun advertenties online kunnen zetten.”

“Ik zoek de directe concurrentie met AutoTelegraaf en Autotrack van Wegener”, zegt Cr?bas. “Hoe? Door ver onder hun prijs te gaan zitten.”

De Marktplaats-bedrijfsleider spreekt geen verwachting uit over het aantal handelaren dat naar zijn site zal overstappen.

Eerder deze week maakte dagbladuitgever Wegener bekend dat adverteerders binnenkort zowel op papier als op internet gratis kunnen adverteren. Voor het einde van de maand lanceert de uitgever hiertoe de site Kleintjesmarkt.nl. Hierover schreef Planet Multimedia woensdag in het bericht Wegener beconcurreert Marktplaats. De Telegraaf bezint zich nog op haar internetadvertentiebeleid.

Bron:

http://www.planet.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!