Omroep.nl komt met ?webkijkcijfers`

17 januari 2003, 09:38

Omroep.nl, de portal van de publieke omroep in Nederland, gaat met ingang van deze maand cijfers over het gebruik van de websites van de publieke omroepen publiceren.

De publieke internetmakers willen op deze manier verantwoording afleggen aan de belastingbetaler. Volgens de makers voorziet hun werk namelijk in een grote behoefte, maar ligt de publieke internetvoorziening wel eens onder vuur. In de Tweede Kamer en ook bij commerci?le partijen worden vraagtekens geplaatst bij het feit dat de overheid naast radio en tv ook publiek internet bekostigt. Deze werkwijze zou het voor commerci?le partijen minder aantrekkelijk maken om ook serieuze inhoud op internet te plaatsen. Michiel Mol, verantwoordelijk voor Omroep.nl, is het daar niet mee eens. ?Onze sites zijn ondersteunend aan de radio- en tv-programma’s. Als wij ermee stoppen, betekent dat niet dat commerci?le bedrijven weer initiatieven ontplooien.’ Gisteren kwam de vernieuwde versie van de site online.Vanaf nu is Omroep.nl gerangschikt naar twaalf themasites: nieuws, entertainment, films en series, muziek, kunst en cultuur, consument, natuur en milieu, gezondheid, multicultuur, levensbeschouwing, geschiedenis en wetenschap. Omdat de sport bij de publieke omroep bijna het alleenrecht is van de NOS, is daar geen aparte themasite van gemaakt. Sportliefhebbers kunnen terecht op de site van de NOS.

Bron:

http://www.adformatie.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!