Omzet thuiswinkelbranche 1,6 miljard euro

Omzet thuiswinkelbranche 1,6 miljard euro

De Nederlandse thuiswinkel markt is in de eerste helft van 2005 gestegen naar ? 1,61 miljard, een stijging van 22,1% ten opzichte van de eerste helft van 2004. De stijging is nagenoeg volledig toe te schrijven aan de stijging van online consumentenbestedingen die met 37% groeide naar ruim ? 1,01 miljard. Ruim 66% van de omzet van de Nederlandse thuiswinkel markt (internet, catalogus, post, telefoon, etc.) wordt inmiddels via internet gerealiseerd. Nederland is daarmee koploper in Europa.

De omzetstijging in de thuiswinkel branche in de eerste helft van 2005 is met ruim 22,1% (tegen 13,5% in 2004)  meer dan opvallend te noemen. Volgens het CBS daalde de omzet van de reguliere detailhandel in de eerste helft van 2005 met -2,8%. Het aandeel van de totale thuiswinkel branche in de eerste helft van 2005 ten opzichte van de totale Nederlandse detailhandelsomzet bedraagt inmiddels 4,3% (3,6% in 2004). Aangetekend dient daarbij te worden dat bij de Nederlandse detailhandelsomzet food en non-food zijn inbegrepen en dat de thuiswinkel branche ook de omzetten van online reizen, tickets en verzekeringen zijn inbegrepen.

Het aandeel van de non-food (=producten) thuiswinkel branche ten opzichte van de non-food (=producten) detailhandel bedraagt nu 4,68% (4,3 % in 2004). Het aandeel van de online non-food thuiswinkel branche ten opzichte van de non-food detailhandel bedraagt nu 2,15% (1,75% in 2004).

Omzetontwikkeling thuiswinkelbranche in miljarden euro?s per jaar:

1998:  ? 1,01
1999:  ? 1,23
2000:  ? 1,52
2001:  ? 1,84
2002:  ? 2,20
2003:  ? 2,50
2004:  ? 2,84
2005-1:  ? 1,61

Bron:
http://www.thuiswinkel.org/


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.